Atelier Lulua: The Scion of Arland - opis gry
Atelier Lulua: The Scion of Arland to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Gust i wydana przez Koei Tecmo. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4 i Nintendo Switch.
Jak wspomniano na wstępie, Atelier Lulua to czwarta odsłona serii Arland, która z kolei była częścią wydawanej od 20 lat serii Atelier. Rzecz rozgrywa się w Arculis, mieście na rubieżach republiki Arland. Główną bohaterką jest tytułowa Lulua, przyszywana córka Rorony znanej z jednej poprzednich odsłon cyklu. Lulua tak jak ona para się alchemią i chciałaby kiedyś przewyższyć umiejętnościami swą mistrzynię. Pierwszym krokiem w tym kierunku jest odnalezienie tajemniczej księgi, którą czytać może tylko ona.
Jeśli chodzi o fabułę i szeroko pojętą narrację, Atelier Lulua ma sporo wspólnego z poprzednimi częściami serii Arland. Gra odpowiada na różne pytania, które stawiała oryginalna trylogia, a także pojawiają się w niej znane postacie - zarówno te ważne (główne bohaterki), jak i teoretycznie mniej istotne.
Atelier Lulua ma na pozór podobną strukturę do poprzednich części. Nasza podopieczna otrzymuje jakieś zadanie do wykonania, ale tym razem nie ogranicza jej czas. O ile jest to pewne ułatwienie, o tyle dodać warto, że poziom trudności podnoszą (szczególnie na dalszym etapie) walki, które wymagają zapoznania się z rozmaitymi systemami i mechanikami przygotowanymi przez twórców.
Integralną częścią gameplayu jest oczywiście alchemia, która pozwala nam dokonywać syntezy. System przypomina ten z poprzednich części, ale zostały w nim dodane nowe elementy, np. nowe właściwości materiałów (bazujące na żywiołach) czy specjalne przedmioty, które te właściwości są w stanie zmienić.
Podobnie jest z systemem walki. Bazuje na znanych rozwiązaniach, ale twórcy zaoferowali też kilka nowych patentów. W turowych starciach bierze udział maksymalnie pięć postaci: te z przedniego rzędu atakują, te z tylnego koncentrują się na supporcie. Nowymi elementami jest wskaźnik, który daje alchemikom możliwość użycia przedmiotu w dowolnym momencie, niezależnie od tego, czy jest ich tura, czy nie, a także specjalne efekty zależne od tego, jakie postacie znajdą się w przedniej formacji.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych