Auto Chess - opis gry
Auto Chess to gra strategiczna w konwencji auto-battlera wyprodukowana przez Drodo Studio. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5 i Nintendo Switch. Pierwotnie powstał on jako mod do gry Dota 2.
Wbrew temu, co może sugerować tytuł, gra nie ma zbyt wiele wspólnego z szachami poza tym, że rywalizacja toczy się na szachownicach i biorą w niej udział ‘figury’ o różnych właściwościach.
W zmaganiach uczestniczy ośmiu graczy, choć w bezpośrednim starciu bierze udział maksymalnie dwóch, a każdy z nich ma do dyspozycji swoją planszę i armię. Do dyspozycji mamy ponad pięćdziesiąt figur, które różnią się umiejętnościami. Na szachownicy rozstawiamy je później według własnego uznania (należy jednak mieć na względzie, iż niektórzy mogą dobrze ze sobą współpracować, dlatego warto ich wystawiać razem), a gdy zakończymy ten proces, nasi podkomendni ruszają do walki. Nad jednostkami nie mamy bezpośredniej kontroli - walczą one automatycznie (stąd określenie auto-battler). Jedyną postacią, jaką jesteśmy w stanie kontrolować, jest tzw. kurier (można nim zarządzać naszą armią; decydować, kogo wystawić, kogo zdjąć itd.).
Każdy mecz rozpoczyna się od trzech rund, w trakcie których stajemy do walki z przeciwnikami kierowanymi przez sztuczną inteligencję. Pozwala nam to zdobyć przedmioty i pieniądze, co ma przełożenie na nasze szanse podczas starć z innymi graczami. Przedmioty mogą mieć różne zastosowanie i podnosić potencjał bojowy poszczególnych jednostek. Złoto pozwala z kolei kupować między rundami nowe figury.
Za uczestnictwo w starciach otrzymujemy punkty doświadczenia, a gdy wygrywamy, awansujemy w rankingach. Wszystkich rang jest sześć. Im wyższa, tym lepsze nagrody. Rangi są jednak co jakiś czas (po zakończeniu sezonu) resetowane.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych