Back in 1995 - opis gry
Back in 1995 to gra przygodowa w konwencji survival horroru wyprodukowana przez niezależne studio Throw the Warped Code Out. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach New 3DS, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation Vita i Nintendo Switch.
Back in 1995 to gra, która nawiązuje do survival-horrorów z czasów PlayStation i Segi Saturn. Nie tylko pod względem estetyki, ale też gameplayu itd. Fabuła jest raczej minimalistyczna. Akcja rozgrywa się w postapokaliptycznej rzeczywistości, ale początkowo nie wiemy, jak doszło do katastrofy, skąd się wzięły potwory atakujące ludzi etc. Głównym bohaterem jest niejaki Kent, który usiłuje dotrzeć do wieży radiowej majaczącej na horyzoncie, by tam wysłać prośbę o pomoc. Droga jego, co jasne, nie będzie jednak usłana różami.
Back in 1995 żywo przypomina pierwsze części Resident Evil czy pierwszą odsłonę Silent Hill. Grafika przywodzi na myśl początki 3D, naszą postacią kieruje się jak czołgiem (słynne “tank controls”), a oprawa audio jest minimalistyczna. Nasz podopieczny, czyli wspomniany Kent, zbiera po drodze rozmaite bronie, które pomagają mu w starciach z potworami. Są to nie tylko ostre i tępe narzędzia, ale też spluwy. Liczba amunicji w magazynkach jest ograniczona, lecz eksplorując miasto możemy bez trudu znaleźć jej więcej. Po drodze wpadamy również na NPC-ów, którzy mogą nam zlecić jakieś zadanie do wykonania, a od czasu do czasu zdarza się również, że rozwiązujemy łamigłówki (choć nie są one przesadnie wymagające).
Produkcję Throw the Warped Code Out można ukończyć w mniej więcej dwie-trzy godziny. Gra posiada też jednak alternatywne zakończenie.
Na marginesie wspomnieć też warto, że developer zaimplementował w ustawieniach specjalny filtr, który ma w założeniach tworzyć wrażenie, że gramy na telewizorze CRT.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych