Big Brain Academy: Brain vs. Brain - opis gry
Big Brain Academy: Brain vs. Brain to kolekcja minigier służących do stymulowania pracy mózgu. Tytuł ukazał się na Nintendo Switch. Za jego produkcję i wydanie odpowiadało Nintendo.
Rozgrywka - Big Brain Academy: Brain vs. Brain
Na początku zabawy w recenzowanym Big Brain Academy: Brain vs. Brain tworzymy swoją postać, więc w tym wypadku ustalamy takie cechy, jak kolor skóry, kształt oczu, wybieramy podstawowe ubranie czy też ulubione powiedzonko, a już po chwili możemy brać udział we wszystkich głównych trybach. Twórcy nie opracowali żadnej fabuły, a po prostu zapewniają 20 konkurencji. Wszystkie zadania są ograniczone czasem i mają sprawdzić nasze zdolności – po każdej sesji Dr Lobe podlicza nasz wynik i mamy szansę zdobyć medale z gwiazdkami. Za złe odpowiedzi nasz rezultat jest zmniejszany, więc za każdym razem warto dobrze przemyśleć działania.
W Big Brain Academy: Brain vs. Brain wszystkie zadania podzielono na pięć kategorii – w pierwszej należy coś określić lub wskazać, w następnej zapamiętać, a w kolejnych zająć się analizą, obliczeniami lub wizualizacją. W każdej grupie znalazły się po cztery wyzwania, które mają sprawdzić nasze zróżnicowane zdolności. Dla przykładu w „wizualizacji” musimy określić, z jakich kształtów zostały przygotowane figury, wskazać przedmioty po ich konturach, stworzyć drogę dla pociągu lub określić położenie kamery. W „analizie” wśród zadań pojawia się wyliczenie liczby kwadratów na obrazku, wskazanie cięższego elementu, usunięcie bloku z grafiki, by stworzyć odpowiedni kształt lub wybranie odpowiedniego zwierzęcia.
Pierwszym trybem, od którego warto rozpocząć zabawę w Big Brain Academy: Brain vs. Brain jest „Practice”, ponieważ możemy sprawdzić swoje zdolności we wszystkich zadaniach – tutaj też łatwo czujemy własny progres. Za zdobycie w wyzwaniach złota odblokowujemy „Super Practice”. W grze znalazł się również „Test” – w tym wypadku Dr Lobe sprawdza nasze umiejętności i tworzy wykres zdolności. Mam jednak pewną świadomość, że produkcja Nintendo powinna oferować większy zakres trybów lub samych aktywności, ponieważ grając solo już po pierwszych kilku godzinach brakowało mi w grze zawartości.
Na uwagę zasługuje „Ghost Clash” – jest to tryb sieciowy, w którym możemy mierzyć się z duchami innych graczy. Deweloperzy nie postawili na bezpośrednie starcia, a po prostu sprawdzamy swoje zdolności w kontekście rywalizacji z zapisem rozgrywki innego zawodnika. Tutaj możemy wyruszyć na podbój światowych rankingów, sprawdzić się w walce ze znajomymi lub nawet podać Ghost ID, by zmierzyć się z wyznaczonym przeciwnikiem.
W grze znalazł się także skromny system progresji, w którym za kolejne próby otrzymujemy monety – za każde uzbierane dziesięć zgarniamy nowe ubrania, czapkę lub akcesoria dla awatara. Postacie pasują do założeń pozycji i szczególnie dobrze wyglądają w momencie, gdy rywalizujemy ze znajomym – w tej sytuacji każdy może skorzystać ze swojej postaci.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych