Pomysł przeniesienia bardzo realistycznej strategii lotniczej z pecetów na konsole sprawdził się całkowicie.IL-2 Sturmovik: Birds of Prey sprzedało się na konsolach w wysokiej ilości egzemplarzy. Gaijin postanowiło pójść za ciosem i stworzyć kolejny lotniczy tytuł podejmujący temat II Wojny Światowej. Birds of Steel to połączenie symulacji lotniczej i strzelaniny, które pojawiło się na X360, PS3 w 2012 roku.
O ile IL-2 Sturmovik podejmowało temat walk na frontach europejskich (przede wszystkim na terenie Rosji), to w Birds of Steel zaszła zmiana pod tym względem. Gaijin postanowiło skupić się na batalii Amerykanów z Japończykami. Dzięki takiej wolcie gracz może usiąść za sterami wirtualnych odpowiedników myśliwców, samolotów szturmowych i bombowców, które uczestniczyły w zmaganiach na Pacyfiku.
Dalsza część tekstu pod wideo
W trakcie kampanii gracz śledzi kolejne ważne wydarzenia historyczne i bierze udział w najistotniejszych bataliach na Pacyfiku (m.in. bitwa o Pearl Harbor i Wake Island). W grze dostępny jest również rozbudowany moduł sieciowy, a także generator misji, który pozwala na szybkie wygenerowanie prostych sytuacji bitewnych, przy ustaleniu kilku najważniejszych zmiennych (np. ilości i typu samolotów biorących udział w starciu).
Podobnie jak w IL-2 Sturmovik w Birds of Steel można w istotny sposób zmodyfikować poziom wyzwania. Zmieniając kilka opcji gra może zacząć przypominać typową lotniczą symulację (widok z kokpitu, minimalny HUD). W trybie symulacyjnym fizyka lotu w dużym stopniu odpowiada zachowaniu prawdziwych samolotów z tego okresu.
Recenzenci wydali pochlebne opinie na temat Birds of Steel. Średnia ocen z serwisów internetowych wynosi ok. 7,5/10. Chwalona była dobra oprawa wizualna i realistyczny model lotu, który nie ma konkurencji na konsolach. Dziennikarze, którzy nie przepadają za symulatorami uważali jednak, że tytuł jest zbyt minimalistyczny (bardzo prosta fabuła, mało misji w kampanii).
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych