Black Bird - opis gry
Black Bird to strzelanina wyprodukowana i wydana przez studio Onion Games. Tytuł ukazał się na najpierw na Nintendo Switch, a później trafił też na komputery. Przy jego tworzeniu brał udział Yoshiro Kimura, który w przeszłości odpowiadał m.in. za serię No More Heroes, Rule of Rose czy Little King's Story.
Fabułę Black Bird cechuje minimalistyczny, oniryczny i przede wszystkim osobliwy styl narracji, który przywodzi na myśl niektóre inne tytuły wspomnianego Kimury. Historię przedstawiają krótkie sceny pozbawione tekstu i voice-actingu, których sens musimy odkryć sami. Punktem wyjścia jest śmierć dziewczynki, która umiera pewnego dnia na ulicy. Po wyzionięciu ducha przemienia się ona w tytułowego czarnego ptaka, jeden ze zwiastunów nadciągającej katastrofy, o której mówią przepowiednie z zamierzchłej przeszłości.
Pod względem rozgrywki Black Bird przypomina kultowe Fantasy Zone. Słowem, mamy tu do czynienia z dwuwymiarową strzelanką, w której podczas zmagań możemy się swobodnie poruszać w prawo i w lewo. Poza tym używamy właściwie tylko dwóch umiejętności: wystrzeliwujemy pociski i korzystamy z bomb. Na każdej planszy naszym zadaniem jest zniszczyć wieże należące do nieprzyjaciół, a kiedy już nam się to uda - pokonać bossa. Zniszczeni przeciwnicy pozostawiają po sobie świecidełka, które możemy wykorzystać do usprawnienia zdolności podopiecznego.
Podczas rozgrywki mamy tylko jedną kontynuację. Jeśli to nam nie wystarczy, rywalizację będziemy musieli zaczynać od początku (gra jest krótka). Jednokrotne przejście ‘kampanii’ pozwala odblokować True Mode, gdzie pojawia się więcej sekretów i postaci, ale zamiast tego wyższy jest stopień trudności.
Co warto dodać, oprócz Kimury przy grze pracowali również Kazuyuki Kurashima (projektant postaci przy Super Mario RPG i Tingle’s Rosy Rupeeland) i Tom Ikeda (były pracownik Grasshopper Manufacture).
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych