Blaster Master: Enemy Below - opis gry
Blaster Master: Enemy Below to gra zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez japońską firmę Sunsoft. Tytuł ukazał się pierwotnie na Game Boy Color, a po ponad dziesięciu latach trafił również na 3DS-a (dostępny był w ramach oferty Virtual Console).
Enemy Below to bezpośrednia kontynuacja Blaster Master z Nintendo Entertainment System. Gra pozwala nam się ponownie wcielić w Jasona, który zasiada za sterami (kierownicą?) pojazdu zwanego SOPHIA 3 i musi uratować świat przed zagrożeniami czyhającymi pod ziemią.
Produkcja Sunsoft przypomina trochę klasyczne, dwuwymiarowe odsłony serii Metroid. Tutaj także istotną częścią zabawy jest eksploracja. Świat gry składa się w sumie z ośmiu miejscówek, a sama jego struktura nie jest liniowa - w pewnych bowiem sytuacjach musimy się wrócić do wcześniejszych lokacji, jeśli chcemy znaleźć coś, co pozwoli ruszyć z głównym wątkiem. Duże znaczenie mają także upgrade’y znajdowanie w trakcie przeczesywania tutejszego świata. Bez nich nie jesteśmy w stanie dostać się do niektórych pomieszczeń. Względem poprzedniej części dodano zupełnie nowe dopałki (i zachowano niektóre stare).
Unikalną cechą Blaster Master: Enemy Below jest to, że poruszać się możemy i we wspomnianym pojeździe, i na piechotę. Ten drugi sposób przemieszczenia się jest potrzebny, gdy musimy dostać się do lokacji, do których nie jest w stanie przebić się SOPHIA 3 (dungeony/jaskinie). Warto jednak zaznaczyć, że w takich sytuacjach Jason jest o wiele bardziej narażony na niebezpieczeństwo. Nie jest to bez znaczenia, zwłaszcza iż stopień trudności gry generalnie nie należy do najniższych.
W Enemy Below nie brakuje też rzecz jasna walki, w tym starć z bossami (niektórzy są znani z oryginału, niektórzy z kolei są zupełnie nowi).
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych