Blitzkrieg - opis gry
Blitzkrieg to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez rosyjskie studio Nival Interactive i wydana przez CDV/1C Company 28 marca 2003 roku na terenie Europy i świata na komputery osobiste z systemem Windows i 3 marca 2008 roku - dzięki Virtual Programming - na Mac OS. Na terenie Polski, dzięki Cenega Poland, produkcja pojawiła się 1 grudnia 2003 roku.
Produkcja jest pierwszą odsłoną serii strategii czasu rzeczywistego umiejscowioną w realiach drugiej wojny światowej, która pomija aspekt ekonomiczny i silnie skupia się na mechanice rozgrywki. W jej ramach gracz staje się dowódcą sił zbrojnych wojsk Aliantów albo państw Osi i uczestniczy w wiernie odwzorowanych starciach z tamtego okresu z Europy oraz Północnej Afryki, co tyczy się także uzbrojenia. Jeśli chodzi o aspekty technologiczne, to Blitzkrieg korzysta z silnika graficznego Engima Engine, dzięki któremu charakteryzuje się przyzwoitą jak na rok wydana oprawą graficzną.
Gracz może zapoznać się z produkcją w rozgrywce rywalizacyjnej albo kampanii, na którą składają się 21 scenariusze. W jej ramach dostaje on określone siły i ma wykonać przewidziane dla misji zadanie.
Produkcja spotkała się z ciepłym odbiorem ze strony społeczności, a średnie redakcji oscylowały w okolicach 75-80 procent. Blitzkrieg doczekał się kilku dodatków (Burning Horizon, Rolling Thunder, Iron Division znanego także jako Green Devils) oraz kontynuacji.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych