Blood Money - opis gry
Blood Money to side-scrollowa strzelanina wyprodukowana przez DMA Design Limited w maju 1989 na świecie w 1989 roku w Europie na Amigę i Atari ST oraz w tym samym roku na MS-DOS. W 1990 wyszła wersja na Commodore 64. Wersja na MS-DOS została przygotowana przez Tima Ansella, założyciela studia Creative Assembly (pierwszy znany projekt studia), a za port na Atari odpowiada WJS Design.
Produkcja jest drugim - po Menace - projektem młodego studia zachowującym te same założenia. Jest to więc strzelanina 2D, gdzie gracz steruje poruszając się w prawo, przy pomocy różnorodnego arsenału walczy z przeciwnikiem, unika ścian i zbiera walutę wykorzystywaną do ulepszeń. Deweloper zdecydował się na stworzenie czterech unikatowych światów, z których każdy ma jakiś zestaw przeciwników oraz dedykowany pojazd, np. śmigłowiec dla świata "metalowego". Z tą produkcją można zapoznać się jedynie w rozgrywce dla pojedynczego gracza. W jej ramach opowiedziana jest walka pilota pewnego pojazdu ze złymi tego świata.
Produkcja spotkała się z bardzo ciepłym odbiorem zyskując noty na poziomie nawet 93 procent, a produkcja często pojawiała się w rankingach mówiących o najlepszych produkcjach na Amigę. Najczęściej chwalono oprawę audiowizualną oraz animacje, które są podawane jako jedna z inspiracji stojących za powstaniem serii Lemmings. Blood Money sprzedał się w liczbie 40,000 egzemplarzy (dwukrotnie więcej niż Menace).
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych