Breakdown - opis gry
Breakdown to gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana i wydana przez Namco na Xboxa w 2004 roku. Tytuł, pomimo pewnych niedociągnięć (zwłaszcza w kwestii grafiki), cieszył się dobrą opinią mediów i graczy, którzy chwalili zaimplementowane w nim innowacje rozwijające gatunek.
W Breakdown ludzkość odkrywa ogromny podziemny kompleks zbudowany przez rasę T’lan, którą kieruje tajemniczy Nexus. Po pewnym czasie w jej pobliżu powstaje ośrodek badawczy, a na miejsce wysłani zostają żołnierze, których zadaniem jest utrzymać (bardzo) kruchy rozejm. Głównym bohaterem jest Derrick Cole, na którym wykonywano eksperymenty w tej instytucji - do jego organizmu wstrzyknięto płyn pochodzący z ciał T’lan. Protagonista, cierpiąc na amnezję i posiadając nowo nabyte nadludzkie moce, musi się uratować z potrzasku zważając na zagrożenie ze strony obu zwalczających się ras.
Breakdown jest grą, w której akcję śledzimy z perspektywy pierwszej osoby, ale nazwanie jej strzelaniną nie byłoby właściwe. Walczymy często używając nie broni, lecz własnych kończyn. Broń palna oczywiście też jest w tytule Namco obecna, jednak o jej roli świadczy fakt, iż samo strzelania sprawia wrażenie dorzuconego na siłę (obecny jest przy nim auto-aim).
Szczególną cechą produkcji Namco jest to, że pozwala nam się poczuć jakbyśmy faktycznie byli w butach głównego bohatera. Jak na swoje czasy wrażenie robi interakcja z otoczeniem i różne inne smaczki tego typu - gdy Derrick podnosi amunicję, spuszcza wzrok, gdy spożywa napój regenerujący zdrowie - odchyla głowę, co też wpływa na perspektywę. Przy różnych czynnościach obserwujemy ponadto kończyny naszego podopiecznego - gdy np. używa karty do otworzenia drzwi lub wspina się po drabinie.
Breakdown nie posiada trybu multiplayer. Cała para poszła tu w singla, który po latach wciąż cieszy się sporym uznaniem.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych