Breath of Fire

Breath of Fire

7,5
14 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 7.9
SNES 6.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
47.5 godzin
Premiery
Świat:
03.04.1993
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
47.5 godzin
Premiery
Świat:
03.04.1993

Breath of Fire - opis gry

Breath of Fire to japońska gra RPG wyprodukowana przez Capcom. Tytuł ukazał się na SNES-a, a następnie także na Game Boy Advance. Przy jego produkcji brali udział Tokuro Fujiwara, twórca m.in. Ghosts’n’Goblins, oraz Keiji Infaune, twórca Mega Mana. BoF to pierwszy jRPG w historii żółto-niebieskich.

Akcja Breath of Fire rozgrywa się w świecie fantasy, w którym zamieszkują różne “klany” antropomorficznych istot. Jednym z nich był Dragon Clan składający się z ludzi, którzy posiedli zdolność przemieniania się w smoki. W dalekiej przeszłości Dragon Clan został podzielony na dwa zwalczające się obozy. Główny bohater, Ryu, należy do jednego z nich, a punktem wyjścia dla historii staje się zniknięcie jego siostry, którą porwano w ramach trwającej od 1000 lat bratobójczej rywalizacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Rozgrywa BoF przywodzi na myśl wiele innych jRPG-ów z czasów SNES-a. Wydarzenia obserwujemy z kamery zawieszonej nad miejscem akcji, nasz podopieczny może poruszać się w czterech kierunkach, przeciwnicy nie są widoczni podczas eksploracji.

 

W trakcie naszej wyprawy odwiedzimy różne miejscówki i zwerbujemy jeszcze kilka innych postaci. To, co wyróżnia BoF z tłumu innych współczesnych sobie gier, to fakt, że bohaterów wyróżniają nie tylko umiejętności używane podczas pojedynków, ale także te, dzięki którym są oni w stanie wchodzić w interakcję ze światem, co przydaje się np. podczas rozwiązywania rozmaitych łamigłówek. Ekipa podczas starć składa się z maksymalnie czterech postaci, ale w każdej chwili można ich wymienić na tych znajdujących się w odwodzie.  

 

System walki w BoF jest turowy, a częstotliwość tur zależy od stosownego parametru. Czynności wybieramy z listy komend. O stanie zdrowia naszych podopiecznych informuje liczba HP, a w przypadku przeciwników pasek z energią. Co jednak ciekawe, w niektórych przypadkach pasek ten nie jest do końca reprezentatywny, ponieważ w grze występują przeciwnicy, których musimy naparzać dalej, aż do momentu ‘prawdziwego’ nokautu.

 

Wersja na GBA różni się nieco od oryginału. Liftingu doczekała się oprawa graficzna (sam styl także), dodano ponadto trochę nowych funkcji, jak możliwość wymieniania się przedmiotami między posiadaczami konsol.

Wideo - Breath of Fire

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper