Caladrius Blaze - opis gry
Caladrius Blaze jest usprawnioną wersją strzelaniny z gatunku bullet hell, wydaną pierwotnie na konsolę Xbox 360 w kwietniu 2013 r., z późniejszymi portami na automaty arcade (wrzesień 2013) i konsolę PlayStation 3 (wersje na PlayStation 4 oraz komputery osobiste zapowiedziano na 2016 r.). Zarówno za developing, jak i wydanie odpowiadała firma MOSS. Designy postaci są autorstwa Suzuhito Yasudy (SMT: Devil Survivor 1-2).
Na początku rozgrywki wybrać możemy jedną z czterech grywalnych postaci. Kei wystrzeliwuje skoncentrowane wiązki pocisków przed siebie, ogień Marii jest bardziej rozproszony, Alex z kolei stanowi wypośrodkowanie obu opcji. Czwartą postacią jest tytułowy Caladrius - przypominający feniksa ognisty ptak korzystający ze wspomagających go jednostek (option). Głównym elementem wyróżniającym system jest Element Shot - oparta na innym dla konkretnego bohatera żywiole salwa mogąca zarówno wzmocnić na różne sposoby naszą siłę ognia, jak i uchronić nas przed wrogimi pociskami. Element Shot może być dowolnie rozbudowywany przez gracza tak, aby lepiej wpasowywać się w jego styl gry, a po jednokrotnym przejściu gry daną postacią jej Element Shot staje się dostępny dla innych. Podczas starć z bossami, dzięki zaimplementowaniu zniszczeń ubrania obie strony w razie otrzymania dużych obrażeń będą narażone na redukcję noszonego odzienia. Weterani gatunku mogą wybierać pomiędzy sześcioma poziomami trudności, a nowicjusze - wypróbować tryb No Damage, który pozwoli im skupić się na poznawaniu fabuły.
Caladrius w wersji Blaze zawiera dodatkową zawartość względem swojego oryginału z Xboxa 360. Nowymi grywalnymi postaciami są wydane wcześniej jako płatne DLC Sophia Fulcanelli w mechu Howl Loreley i Nightmare of the Lilith w mechu Crawling Grudge, a także znana z automatowej wersji Caladrius Aile Ciel młoda Cecilia Nell Allbright. Każda z nich posiada własną ścieżkę fabularną oraz interakcję z resztą postaci w razie gry na dwie osoby. Wraz z szeregiem nowych misji w Mission Mode udsotępniony został także nowy Element Shot zwany Fusion, który pozwoli naszej postaci na tymczasowe wykorzystanie wszystkich dostępnych broni naraz.
Gra doczekała się spin-offa na platformy mobilne z systemami iOS i Android - w Caladrius Blaze – Touch Evasion! Slip Through Flight naszym zadaniem jest wymijanie nadlatujących fal pocisków za pomocą ekranu dotykowego.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych