Call of Duty 2: Big Red One - opis gry
Call of Duty 2: Big Red One to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Treyarch i wydana przez Activision na PlayStation 2, Xboxa i GameCube’a. Akcja tytułu rozgrywa się na froncie zachodnim podczas II Wojny Światowej.
Gra różni się od poprzednich części serii, skupiając się na losach tylko jednego oddziału, czyli amerykańskiej 1. dywizji artylerii zwanej Big Red One. Gracz śledzi całą jej drogę - od inwazji i wyzwolenia Afryki Północnej, po inwazję na Sycylię, lądowanie na plaży Omaha oraz drogę na wschód aż do przekroczenia linii Zygfryda. Każdy rozdział rozpoczyna i wieńczy film, co ma sprawić wrażenie, że obcujemy z dokumentem rzetelnie opisującym wydarzenia.
Jako jeden z żołnierzy Big Red One w trakcie singlowej kampanii przebędziemy drogę oddziału. Nasz podopieczny potrafi kucać, położyć się na brzuchu albo przykleić się do ściany, co pomaga zwłaszcza podczas większych zadym. Jeśli chodzi o bronie, to zabrać ze sobą możemy tylko dwie (plus granaty dymne). Oczywiście jesteśmy je w stanie zamienić, gdy natrafimy na coś naszym zadaniem bardziej przydatnego. Częścią HUD-a jest kompas, który informuje o lokalizacji nieprzyjaciela, towarzyszy, a także o miejscu do którego musimy dotrzeć realizując cele zadania. Gdzieniegdzie znajdujemy stacjonarne karabiny maszynowe oraz działa, podczas niektórych misji możemy też pokierować czołgiem. Pewną rolę odgrywają zwiady, choć niekoniecznie dużą - w większości przypadków wymiany ognia odbywają się bowiem w niezbyt rozległych miejscach niewymagających podjęcia takiej taktyki.
Gra posiada rzecz jasna tryb wieloosobowy, który stanowi istotę serii Call of Duty. Na PlayStation 2 i Xboxie gracze w liczbie maksymalnie szesnastu mogą nawet rywalizować w pojedynkach sieciowych.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych