ChaoS;HEAd - opis gry
ChaoS;HEAd jest japońską grą z gatunku visual novel, wydaną w Japonii w kwietniu 2008 r. na komputery osobiste. Za developing odpowiedzialne były studia 5pb. i Nitroplus, a za dystrybucję także Nitroplus (wersja PC) oraz 5pb. (pozostałe wersje). W lutym 2009 r. pojawiła się wersja na konsolę Xbox 360 o podtytule Noah, a po niej - porty na PlayStation Portable, iOS, Androida, PlayStation 3 i PlayStation Vitę.
Fabuła - ChaoS;HEAd
Tytuł stanowi wprowadzenie do serii Science Adventure Novel, a sam zaliczany jest przez twórców do gatunku "Delusional Science NVL". Historia rozgrywa się w 2009 r. w jednej z dzielnic Tokyu, Shibuyi. Głównym bohaterem jest Takumi Nishijo - 17-letni uczeń szkoły średniej Suimei Academy. Prowadzi on tryb życia właściwy japońskim hikikomori - młodym ludziom pozbawionym perspektyw na życie. Kolejne dni spędza więc zamknięty w swoim pokoju, gdzie surfuje po sieci, zalicza kolejne eroge i gra w gry MMO. Podczas rozmowy ze znajomym czat odwiedza niejaki Shogun, który przesyła Takumiemu ciąg linków do serii brutalnych zdjęć przedstawiających rytualne morderstwa. Nazajutrz sam staje się świadkiem identycznej zbrodni, w której młoda dziewczyna przyszpila kołkami do ściany swoją ofiarę. Przekonany o tym, że wczorajsza rozmowa z Shogunem była ostrzeżeniem, chłopak rzuca się do ucieczki i postanawia unikać kontaktów z innymi ludźmi. Może okazać się to trudne, ponieważ kamery monitoringu uchwycają go zbiegającego z miejsca zbrodni, a polica łączy tę sprawę z serią podobnych mordów dokonanych w związku z Szaleństwem "Nowego Pokolenia"... Dowiadując się coraz więcej od osób związanych z tym ruchem, Takumi będzie musiał zwalczyć własne, narastające urojenia i halucynacje, aby odkryć prawdę stojącą za tajemniczą i wpływową organizacją NOZOMI.
Rozgrywka - ChaoS;HEAd
Jak w większości tytułów z gatunku visual novel, główną osią ChaoS;HEAd jest czytanie kolejnych rozdziałów przedstawionej historii, opisanej za pomocą narracji właściwej książkom. Ingerencja gracza ogranicza się w tym przypadku do przeklikiwania kolejnych ekranów tekstu, przyspieszania ich przebiegu czy korzystania z opcji zapisu i wczytania stanu gry. Rozwiązaniem wyróżniającym jest jednak system "delusional trigger" (mousou trigger) obrazujący stan psychiczny głównego bohatera podczas konkretnych partii dialogów. Na górze ekranu pojawia się w nich linia kardiologiczna obrazująca pracę serca w dwóch postaciach: zielonej, stabilnej oraz czerwonej, erratycznej. Kliknięcie na linię zieloną zaowocuje zwykle humorystyczną scenką rozgrywającą się w głowie Takumiego, a kliknięcie na czerwoną wywoła halucynację zawierającą scenę negatywną, często z elementami przemocy. Zignorowanie obu wskaźników zagwarantuje normalny przebieg rozmowy. Co jakiś czas gracz stanie także przed prostymi pytaniami Tak/Nie wpływającymi na dalszy przebieg fabuły.
Druga gra z serii Science Adventure Novel, Steins;Gate, posiada mnóstwo odwołań do ChaoS;HEAd. Zaliczają się do nich "zeszłoroczne" maskotki Geroro, dzwonki na telefon głównego bohatera będące fragmentami piosenek grupy Phantasm czy podobizny jej wokalistki, FES.
ChaoS;HEAd Noah
Co warto dodać, ChaoS;HEAd doczekało się ulepszonej wersji z podtytułem Noah, które oferowała dodatkowo sześć nowych zakończeń i poprawioną grafikę oraz oprawę dźwiękową.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych