Chasm: The Rift - opis gry
Chasm: The Rift to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Action Forms i wydana przez Digital Integration 30 września 1997 roku w USA i dzięki Megamedia Corp. w 1997 roku w Europie na MS-DOS. Na terenie Polski, dzięki MarkSoft (cena premierowa oscylowała w okolicach 155 złoty), produkcja pojawiła się w 1998 roku - później w ramach CD-Action (Sierpień 2001) ukazała się reedycja tytułu (właściciel CD-Action z okresu to Silver Shark).
Produkcja jest przedstawicielem strzelanin z okresu, gdy na rynku królowały produkcje z gatunku od id Software (Quake), z typową dla tego typu produkcji konstrukcją. Gracz zatem przemierza różnorodne lokacje szukając broni, amunicji, sekretów, a przede wszystkim walczy z przeciwnikami - częścią walki z nimi jest "rozbrajanie ich" poprzez odstrzeliwanie kończyń, co finalnie prowadzi do ich śmierci. Z tą produkcją można zapoznać się w kampanii dla pojedynczego gracza albo w rozgrywce sieciowej, która to pierwotnie, ze względu na masę błędów, była praktycznie niegrywalna.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia żołnierza, który to zostaje wysłany do pewnej elektrowni celem sprawdzenia przyczyny nagłego spadku jej mocy. Na miejscu okazuje się, że sprawcą tego są Timestrikerzy, którzy to nie tyle wykorzystują swoje moce, by najechać Ziemię w trzech różnych okresach czasowych, co także zniszczyć Ludzkość wskutek detonacji ładunku atomowego. Zadaniem podróżującego przez różne lokacje żołnierza jest nie tyle powstrzymać Timestrikerów przed realizacją planu, co także zadać im poważny cios.
W recenzji na łamach Secret Service (2/1998) redaktor Merlin nie szczędził pochwał tytułowi, uznając go w pewnym momencie za produkcję wyprzedzającą Quake'a i ważną dla fanów strzelanin. Niemniej, zauważył on, że z powodu ówcześnie panującej koniunktury, tytuł ten dla wielu wyglądał średnio.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych