Chibi-Robo! - opis gry
Chibi-Robo! to gra przygodowa wyprodukowana przez studio Skip i wydana przez Nintendo na GameCube’a i Wii (ta druga wersja ukazała się tylko w Japonii). Gracz przejmuje w niej kontrolę nad małym robocikiem pomagającym w pracach domowych.
Według pierwotnych założeń Chibi-Robo miało być grą point-and-click, ale plany Nintendo i Shigeru Miyamoto z czasem się zmieniły. Gracz przejmuje tu bezpośrednia kontrolę nad liczącym około 10 centymetrów robotem, który chce uszczęśliwić dysfunkcyjną rodzinę Sandersonów i zdobyć tytuł Super Chibi-Robo.
Podczas swych prac robot odnajduje różne przedmioty, np. Moolah, tutejszą walutę, ale także zgarnia Happy Points za wykonywanie użytecznych czynności typu sprzątanie czy ścieranie śladów. Gra umożliwia wejście w interakcję z członkami rodziny Sandersonów i zabawkami, co owocuje nowymi zadaniami do wykonania - koniecznością rozwiązania jakiegoś problemu, odnalezieniem zgubionego przedmiotu itd. itp.
Podczas wykonywania zadań gracz musi zwracać uwagę na poziom naładowania baterii robota. Jeśli zawali, nasz podopieczny wróci do swojej bazy (Chibi House) i straci połowę posiadanych Moolah. Baterie można podładować przy kontaktach, służą one również do zapisywania stanu gry.
Eksplorację ogranicza nie tylko stan baterii, ale także upływający czas. Robot działa przez pewien okres w dzień i w nocy. Swoją pracę zaczyna w bazie, gdzie może naładować baterię, zapisać stan gry i wykorzystać Moolah do kupna przydatnych przedmiotów, np. surowców z których skonstruuje dla siebie pomocników. Gadżety jakie może sobie sprawić to m.in. chibi-copter pozwalający się dostać w niedostępne normalnie miejsca, chibi-blaster służący do niszczenia przeszkód czy chibi-radar wykrywający ukryte dobra.
Chibi-Robo otrzymywał przeważnie pozytywne noty, zdobywając pewną grupkę wiernych fanów. Sprzedaż wprawdzie nie powalała na kolana, ale to nie przeszkodziło, by kolejne części wydać na DS-ie i 3DS-ie.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych