Colony Wars: Red Sun - opis gry
Colony Wars: Red Sun to gra akcji z udziałem statków kosmicznych wyprodukowana i wydana przez Psygnosis w 2000 roku na PlayStation. Red Sun to trzecia -- i ostatnia -- odsłona Colony Wars, serii mocno inspirowanej “Gwiezdnymi Wojnami”.
Trzecia część Colony Wars odchodzi od tematyki wojny toczonej między imperium a Ligą Wolnych Światów. Tym razem wcielamy się w górnika z systemu Dendray, Alexandra Lyrona Valdemara, który doświadcza dziwnych wizji z rasą obcych zwanych Sha’Har i tajemniczym statkiem Red Sun. Valdemara, przebranżowionego na najemnika, do działania zmusza “Generał”, a jego zadaniem będzie dowiedzieć się, co wspólnego ma tytułowy statek z przyszłością galaktyki.
Rozgrywka nie uległa wielkim zmianom względem dwóch poprzednich odsłon. Misje rozgrywają się głównie w przestrzeni kosmicznej, czasami jednak polatamy też nad powierzchnią planet. Twórcy przygotowali dziewięć statków - każdy z unikalnym dla siebie zestawem broni. Ich wyposażenie można modyfikować, używając części, które umieszcza się w wolnych slotach. Istnieją jednak pewne ograniczenia z tym związane - nie da się np. zamontować trzech laserów jednego rodzaju.
W Red Sun zmieniono strukturę narracji. Historii nie podzielono tym razem na "Akty", teraz jesteśmy najemnikami, więc sami wybieramy sobie misje. Niektóre są opcjonalne, a niektóre obligatoryjne, tj. wymagane, by ruszyć z fabułą do przodu. Jeśli zaliczymy zadanie otrzymamy pieniądze, które można przeznaczyć na lepszy sprzęt (tj. bronie i statki).
Innym novum, choć mniejszym, są starcia z jednostkami o ogromnych rozmiarach. Gdy do nich dochodzi, musimy skupiać się na zniszczeniu najbardziej newralgicznych części.
Colony Wars: Red Sun oceniano bardzo pozytywnie, choć średnia ocen była ogólnie niższa niż w przypadku poprzedników. Niestety, pomimo dobrych opinii -- zarówno ze strony mediów, jak i graczy -- Psygnosis nie stworzyło kolejnych części serii.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych