Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Producent:
EA Los Angeles
Wersja językowa:
angielska
Gatunek:
RTS
Śr. czas:
27.5 godzin
Premiery
Świat:
08.05.2007
Europa:
11.05.2007
Polska:
11.05.2007
Producent:
EA Los Angeles
Wersja językowa:
angielska
Gatunek:
RTS
Śr. czas:
27.5 godzin
Premiery
Świat:
08.05.2007
Europa:
11.05.2007
Polska:
11.05.2007
Command & Conquer 3: Tiberium Wars to strategia czasu rzeczywistego (real-time strategy) wydana na Xboksa 360 i PC w 2007 roku. Gra stanowi bezpośrednią kontynuację wydarzeń z Command & Conquer: Tiberian Sun, które ukazało się na rynku w 1999 roku.
W Command & Conquer 3: Tiberium Wars scenarzyści powrócili do rdzenia fabularnego wprowadzonego poprzez odsłonę Tiberian Sun. Brtotherhood of Nod rusza ponownie ze światową ofensywą, co oznacza rozpoczęcie "Trzeciej Wojny o Tiberium". Przed agresją broni się Global Defense Initiative, które tym razem dysponuje słabszymi siłami. W trakcie wojennej zawieruchy pojawia się Scrin, trzecia ważna frakcja, pochodząca z obcego systemu słonecznego. Gracz może wziąć udział w kampanii Brotherhood of Nod, Global Defense Initiative oraz bonusowo Scrin. Każda z nich oferuje inne wyzwania i problemy.
Gameplay to charakterystyczne dla strategii czasu rzeczywistego rozwiązania: gracz wydaje rozkazy wielu rodzajom jednostek wojskowych i koordynuje bezpośrednio działania ofensywne i defensywne. Najważniejszym i podstawowym zadaniem jest gromadzenie surowca zwanego "Tiberium". Rzecz działa tak samo jak w przełomowym Dune II, gdzie pozyskiwało się tzw. "przyprawę". Tiberium gromadzone jest przez specjalne "kombajny" z miejsc. Pozyskiwanie surowca pozwala na rozbudowę bazy i tworzenie coraz lepszych jednostek. Oddziały cechują się różną skutecznością walki. Każdy typ jednostek ma swoje słabe i mocne strony, dlatego należy dobrze równoważyć skład armii, aby nie znalazły się w niej tylko regimenty jednego rodzaju. Podczas każdej misji w kampanii singleplayer przed graczem stają konkretne cele. Ich spełnienie kończy etap. Gra pozwala również na prowadzenie rozgrywki dla wielu graczy - m.in. w trybie Versus lub Capture the Flag, gdzie należy przetransportować sztandar wroga do własnej bazy (flagę mogą dzierżyć jednak tylko najsłabsze oddziały piechoty).
Recenzenci chwalili fakt, że deweloperom Command & Conquer 3: Tiberium Wars udało się wiernie odtworzyć gameplay znany z pierwszej odsłony serii. Ta wierność pierwowzorowi sprawiła jednak, że produkcji brakowało innowacji. Niektórzy dziennikarze nazywali nawet gameplay w Command & Conquer 3: Tiberium Wars anachronicznym. Jako plus wymieniano dobrą grafikę, płynny framerate oraz dobrze dopasowany interfejs do konsolowych wymagań. Średnia ocen gry wyniosła ok. 82/100.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych