Command & Conquer: Red Alert

Command & Conquer: Red Alert

8,1
72 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.8
PSone 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Westwood Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
30 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
1996
Europa:
1996
Polska:
07.1997
Producent:
Westwood Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
30 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
1996
Europa:
1996
Polska:
07.1997

Command & Conquer: Red Alert - opis gry

Command & Conquer: Red Alert to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Westwood Studios i wydana przez Virgin Interactive na komputery osobiste oraz PlayStation. W odróżnieniu od ‘głównych’ części serii, cykl Red Alert nie przedstawia kompletnie wyimaginowanego konfliktu z przyszłości, ale wojnę pomiędzy aliantami i Związkiem Radzieckim.

Akcja gry toczy się w latach 50. XX wieku, a konkretnie rzecz biorąc w alternatywnej wersji dziejów. Historia poszła inną ścieżką, ponieważ Albertowi Einsteinowi udało się stworzyć wehikuł czasu i wyeliminować Adolfa Hitlera jeszcze przed dojściem do władzy. Ale choć jedno zagrożenie zostało wyeliminowane, pojawiło się drugie - Związek Radziecki, który zamierza wyruszyć na podbój Europy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podobnie jak w głównej serii, przed rozpoczęciem zmagań wybieramy pożądaną stronę konfliktu. Każda posiada własną kampanię z unikalnym wątkiem fabularnym. Różnice odbijają się też na rozgrywce, bowiem i alianci, i ZSRR mają pewne swoje wady i zalety. Tam, gdzie górują ci pierwsi drudzy mogą dołować i vice versa. Dla przykładu Sowieci dysponują bardziej wytrzymałymi pojazdami, lecz z drugiej strony są one wolne i dużo kosztują. Albo jeszcze inny przykład - Sowieci mają jednostki lepiej radzące sobie z ofensywną wojsk naziemnych nieprzyjaciela, ale też kiepski jest ich potencjał na morzu.

Gra opiera się na schemacie znanym z wielu innych RTS-ów, czyli najpierw koncentrujemy się na wydobywaniu surowców, a potem za zarobione pieniądze rozbudowujemy nasze siły, które powinny zniszczyć nieprzyjaciela. Warto jednak dodać, że w Red Alert misje są bardziej zróżnicowane niż w poprzednikach - okoliczności w jakich się znajdujemy rozpoczynając poszczególnie zadania bywają różne, urozmaicając nam zwykłe obowiązki. Oczywiście, jak przystało na pełnoprawnego RTS-a, wszystko toczy się w czasie rzeczywistym, co oznacza z grubsza tyle, że przeciwnik nie czeka za założonymi rękami, aż skończymy przygotowania, tylko działa na własną rękę niezależnie od nas. Wielokrotnie może się zdarzyć, że sam przystąpi do ataku.

Red Alert w wersji na PC posiada sieciowy tryb multiplayer, który w swoim czasie był niezwykle ceniony. Wersja konsolowa nie posiada żadnego trybu wieloosobowego.

Wideo - Command & Conquer: Red Alert

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper