Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

8,6
404 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Naughty Dog
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
10.10.1997
Europa:
06.12.1997
Producent:
Naughty Dog
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
10.10.1997
Europa:
06.12.1997

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - opis gry

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back jest grą platformową wyprodukowaną przez amerykańskie studio Naughty Dog i wydaną przez Sony w grudniu 1997 roku na konsolę PlayStation.

Fabuła części drugiej ponownie obraca się wokół tytułowego Crasha Bandicoota. Po udaremnieniu planów Cortexa w pierwszej odsłonie, naukowiec uchodzi z życiem, co oczywiście oznacza, że nie pozwoli Crashowi na chwilę spokoju. Od teraz główny bohater będzie miał za zadanie pozbierać wszystkie dwadzieścia pięć różowych kryształów oraz dodatkowo gemów, zależnych od skrzynek i ukrytych przejść z danego poziomu. Kryształy są potrzebne Cortexowi do stworzenia niesamowitej broni, z pomocą której zamierza opanować świat. Jako Crash musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby do tego nie dopuścić.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podobnie jak oryginał, Cortex Strikes Back to platformówka 2,5D, gdzie pomimo trójwymiarowej grafiki, nie mamy pełnej swobody ruchu - w większości etapów poruszamy się w przygotowanym przez twórców korytarzu i nie możemy zboczyć z głównej drogi. Ruchy sympatycznego jamraja zostały ulepszone, pozwoliwszy graczowi na wygodniejsze sterowanie postacią. Gracz ponownie ma okazję zwiedzić mnóstwo zróżnicowanych miejscówek, zaczynając od dżungli, kanałów, mroźnych miejsc, na galaktyce kończąc. Gra została podzielona na pięć tzw. Warp Room’ów  oraz jeden ukryty, do którego zyskujemy dostęp po odkryciu wejścia z danej planszy. Każda z nich przedstawia inną krainę, w której znajdziemy po pięć  poziomów, co daje w sumie trzydzieści pełnych atrakcji plansz, wliczając bonusowe. Wszystkie poziomy można przechodzić tyle razy, na ile gracz ma ochotę, zbierając po drodze jak najwięcej życiodajnych jabłek. W przeciwieństwie do „jedynki”, w Cortex Strikes Back można zapisać stan gry.

Crash Bandicoot 2 jest wyraźnie łatwiejszy od swojego poprzednika, choć podobnie jak w oryginale, strona graficzna tego tytułu przetrwała próbę czasu. Praktycznie wszystkie poziomy są bardzo kolorowe i bogate w szczegóły, a całość działa płynnie i może się podobać nawet dziś. Za klimatyczną ścieżkę dźwiękową odpowiada Josh Mancell.

PS. Gra dostępna jest w dystrybucji cyfrowej na PS Store.

Wideo - Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

Komentarze (40)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper