Crimson Shroud

Crimson Shroud

7,3
3 oceny

Ocena wg platformy:

3DS 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nex Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
31.05.2012
Europa:
13.12.2012
Producent:
Nex Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
31.05.2012
Europa:
13.12.2012

Crimson Shroud - opis gry

Crimson Shroud to wydana na 3DS-a japońska gra fabularna inspirowana ‘stołowymi’ RPG. Za jej produkcję odpowiadało studio Nex Entertainment, projektem kierował Yasumi Matsuno, twórca m.in. Vagrant Story, Final Fantasy Tactics i serii Tactics Ogre. W Europie tytuł ukazał się tylko w dystrybucji cyfrowej.

W Crimson Shroud gracz wciela się w postać Giauque, mimo dość młodego wieku doświadczego Chasera, czyli kogoś, kto para się odnajdywaniem zaginionych osób i przedmiotów. Sceną gry jest świat, w którym magia, zwana “darem”, stanowi chleb powszedni. Protagonista od jednego z przedstawicieli arystokracji otrzymuje zadanie odnalezienia młodego mnicha, Andolaya Cleantisa, który według przekazanych informacji położył ręce na zakazanym manuskrypcie z minionych wieków.

Dalsza część tekstu pod wideo

Konwencja gry jest specyficzna - akcja głównego wątku toczy się bowiem tylko w ruinach starożytnego pałacu Rahab. ‘Stołowe’ inspiracje Crimson Shroud są obecne w niemal każdym aspekcie rozgrywki. Wiele sytuacji, w których się znajdujemy, albo czynności, jakie podejmujemy, zależy od rzutu wirtualną kością (rzucamy używając stylusa lub przycisków). Jeśli np. na drodze czeka na nas pułapka, szczęśliwy rzut pozwoli nam ją ominąć; jeśli z zaskoczenia zaatakują nas przeciwnicy - dobry rzut sprawi, że szybciej będziemy mogli stanąć na nogi.

W grze nie ma “pakowania” rozumianego w zwyczajny dla jRPG sposób. Innymi słowy, nie ma nabijania poziomów doświadczenia. Zamiast tego nacisk położono na zdobywanie nowego ekwipunku oraz właściwe wykorzystanie zaimplementowanych systemowych rozwiązań. Dla przykładu istotne znaczenie ma kolejność odpalanych czarów. Magia bazuje na ośmiu żywiołach - jeśli nie będziemy używać bezpośrednio po sobie tych samych elementów, bądź nie zniwelujemy zaklęcia rzucając czar przeciwstawny, otrzymamy w prezencie bonusowy rzut kością. Z kolei co do ekwipunku - w Crimson Shroud możemy łączyć przedmioty, by tworzyć przydatniejsze wynalazki.

Gra jest stosunkowa krótka (można ją ukończyć w niecałe 10 godzin, choć jest jeszcze New Game+), ale poziom trudności nie należy do niskich i wymaga od grającego umiejętności strategicznego planowania.

Wideo - Crimson Shroud

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper