Curse of the Dead Gods - opis gry
Curse of the Dead Gods to gra action-adventure z elementami roguelike wyprodukowana przez Passtech Games i wydana przez Focus Home Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach, gdzie początkowo był dostępny w programie Early Access, oraz konsolach.
Fabuła - Curse of the Dead Gods
Curse of the Dead Gods nie stawia szczególnego nacisku na fabułę. Produkcja studia Passtech Games pozwala nam się wcielić w śmiałka, który odwiedza starożytne świątynie, gdzie według legend i pogłosek kryją się nieprzebrane bogactwa. Jak jednak w takich sytuacjach zwykle bywa, skarby chronione są też przez rozliczne potwory i pułapki.
Rozgrywka - Curse of the Dead Gods
Pod względem rozgrywki Curse of the Dead Gods przypomina gry w rodzaju Dead Cells czy Hades. W trakcie zmagań kamera zawieszona jest nad naszą postacią, a sama zabawa polega na przeczesywaniu kolejnych pomieszczeń lochu (inspirowanego motywami azteckimi), gdzie czekają na nas coraz trudniejsze wyzwania. Całość wieńczy zaś starcie z bossem (po drodze walczymy także z minibossami). Co warto też dodać, pomieszczenia generowane są tutaj proceduralnie.
System walki jest zręcznościowy. Do dyspozycji mamy wiele rodzajów broni: miecze, włócznie, pochodnie, broń palną, łuki itd. Korzystać można też z tarcz. Oprócz tego główny bohater potrafi też parować ataki nieprzyjaciół oraz wykonywać uniki, co jednak -- wzorem gier From Software -- zużywa staminę.
Mechaniką zasługującą na uwagę jest wskaźnik “corruption”. Zapełnia się w określonych sytuacjach: po niektórych atakach, kupieniu reliktu (w grze gromadzimy też złoto), po wbiciu na nowy level itd. Gdy “zepsucie” osiągnie odpowiedni poziom, na naszą postać rzucona zostaje klątwa, którą zdjąć można tylko po wyeliminowaniu bossa.
Wspomnieć również warto o tzw. “Ekspedycjach”. Są to specjalne wyzwania, na jakie natykamy się w trakcie przeczesywania lochu. Ich zaliczenie odblokowuje modyfikatory pozwalające wpływać na rozgrywkę.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych