Disciples II: Mroczne proroctwo - opis gry
Disciples II to jedna z najlepszych strategii turowych jakie ukazały się w latach 90-tych i godny konkurent dla Heroes of Might & Magic 3. Jej producentem i wydawcą była firma Strategy First (m.in. seria Europa Universalis), a sama gra ukazała się na rynku 24 stycznia 2002 (Polska - 7 sierpnia 2002, wydawcą był CD Projekt).
Akcja Disciples II: Dark Prophecy rozgrywa się w Nevendaarze - świecie dark fantasy, w którym niekończącą się wojnę prowadzą 4 rasy (dodatek Bunt Elfów wprowadza dodatkową rasę, ale o tym innym razem) - Hordy Nieumarłych, Legiony Potępionych, Imperium i Górskie Klany.
Rozgrwykę w DII toczymy na mapach o różnej wielkości, gdzie naszego bohatera przemieszczamy w sposób dobrze znany miłośnikom strategii turowych - czyli mamy określoną ilość punktów ruchu w rundzie i wykorzystujemy je wedle naszego uznania. Natomiast podczas starć z wrogiem jednostki nie przemieszczają się, a jedynie wykonują ataki "z miejsca". Istotny dla zwycięstwa jest dobór i właściwe umiejscowienie naszych żołnierzy, tak aby maksymalnie wykorzystać ich mocne strony i jednocześnie zminimalizować zagrożenia związane z tymi słabymi.
Osiągnięcie sukcesu w danym scenariuszu jest uzależnione od wypełniania kluczowych misji oraz utrzymania naszej stolicy w jednym kawałku. Pomaga nam w tym "Strażnik", czyli potężna istota stworzona w jednym celu - anihilacji każdego, kto zagrozi naszej stolicy. Oprócz zadań głównych, mamy także możliwość wykonywania zleceń pobocznych, przeszukiwania opuszczonych miejsc (można w nich znaleźć przydatne artefakty, ale i śmiertelne niebezpieczeństwo), trenowania jednostek w specjalnych ośrodkach, kupowaniu czarów itp. itd. Oczywiście nie można także nie wspomnieć o standardowym poszukiwaniu bogactw naturalnych i rozbudowie naszej fortecy oraz opracowywaniu coraz potężniejszych zaklęć (ok 150 dostępnych sztuk). Każda z ras, którymi przyjdzie nam sterować w Disciples II charakteryzuje się odmiennymi typami jednostek, które na dodatek ewoluują w mocniejsze odmiany po zgromadzeniu odpowiedniej ilości doświadczenia. Bohaterowie natomiast, dzielą się na 3 typy i każdy z nich oferuje szereg różnych bonusów właściwych tylko jemu. Magowie mogą używać większej ilości zaklęć, Wojownik regeneruje swoje zdrowie i jednostek w drużynie, a Mistrz Gildii rozbudowuje możliwości Gildii Złodziei np. o opcję zamordowania konkretnej jednostki/bohatera u wroga.
Tytuł oferuje rozgrywkę zarówno single jak i multiplayer oraz dobrze znaną fanom serii HoM&M - Hot seat, czyli wspólną rozgrywkę przy jednym komputerze.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych