Discworld II: Missing Presumed...!? - opis gry
Discworld II: Missing Presumed…!? to przygodówka point-and-click wyprodukowana przez studio Perfect Entertainment i wydana przez Psygnosis w 1997 roku na PC, PlayStation i Segę Saturn. Była to druga gra, której akcja toczyła się w wykoncypowanym przez Terry'ego Pratchetta tytułowym Świecie Dysku
W Discworld II gracz ponownie wcieli się w czarownika Rincewinda, który tym razem otrzymał trudne zadanie przekonania Ponurego Żniwiarza do powrotu z urlopu. Zwykle prowadzi on bowiem dusze zmarłych do pośmiertnego żywota, ale ze względu na przedłużającą się nieobecności nieszczęśnicy zawieszeni są w stanie pośrednim - w próżni. Stawka jest duża. Jeśli misja głównego bohatera nie wypali, wszyscy mieszkańcy Świata Dysku będą zmuszeni żyć wiecznie.
Fabuła drugiej części growego Discworld czerpie z takich powieści Pratchetta, jak Reaper Man, Moving Pictures i Lords and Ladies. Konsolowe wersje gry wydano na jednej płycie CD (PeCetowa wyszła na dwóch) i mogły się one pochwalić ładnymi ręcznie rysowanymi miejscówkami, pełnym voice-actingiem i prostym interfejsem graficznym, który sprzyjał zabawie.
Scenariusz podzielono na cztery rozdziały, podczas których sterowany przez nas Rincewind będzie musiał wchodzić w interakcję z napotkanymi NPC-ami (wielu z nich to prawdziwe osobliwości), elementami otoczenia, zbierać przedmioty i rozwiązywać zagadki. Podobnie jak w części pierwszej, pojemność jego kieszeni jest ograniczona, więc towarzyszy mu inteligentna wielonożna skrzynia zwana Luggage.
Nieodłączną częścią gry, podobnie jak i książek, jest specyficzny humor.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych