DoDonPachi Resurrection - opis gry
DoDonPachi Resurrection (w oryginale DoDonPachi DaiFukkatsu) jest automatową strzelaniną z gatunku bullet hell, wydaną pierwotnie na automaty arcade w maju 2008 r. i później na konsolę Xbox 360 w listopadzie 2011. Za developing odpowiadała firma Cave, a za dystrybucję firmy AMI (Japonia) oraz Rising Star Games (Europa).
Od znanego z DoDonPachi DaiOuJou konfliktu Wojen Błogiej Śmierci, podczas których rasa mechanicznych najeźdźców przejęła położone na powierzchni Księżyca miasto Lunapolis, minęło sześć lat. Elitarna eskadra DonPachi Corps wycofała się do swojej siedziby, a wśród ludzkości zapanował spokój. Komputery Centrali wychwytują jednak zaburzenia w płaszczu czasoprzestrzennym, które po dokładniejszym śledztwie przynoszą zaskakujące efekty: nieznana siła przenosi w przeszłość ogromne ilości danych oraz materiałów budulcowych, tworząc armię machin bojowych i szerząc się niczym wirus. Gdy okazuje się, że za wszystkim stoi program wykonawczy używany sześć lat temu w androidach Elemental Dolls w celu wywołania wojny, dowódca DonPachi Corps, pułkownik Godwin Longhener zleca trzem pilotom skok czasoprzestrzenny do roku 2008 w celu zmierzenia się z agresorem.
Rozgrywkę rozpoczynamy od wyboru jednego z trzech statków bojowych: szybkiego myśliwca "Deltasword", powolnego bombowca "Spearhead" oraz wypośrodkowanego helikoptera "Biaxe", którym dobieramy następnie pasujący nam styl gry. Standardowy Bomb Style oferuje niezmienioną siłę ognia oraz umiejętność używania bomb, Power Style wyłącza bomby ale pozwala na przełączanie się między zwyczajnym zasięgiem ruchu a ograniczonym, ale o większej sile ognia, a Strong Style stanowi połączenie obu powyższych. Style te zastępują znane z poprzedniej odsłony Elemental Dolls, które spotykamy teraz pod postacią gigantycznych robotów, jako bossowie każdej z pięciu dostępnych plansz. Nieznacznie zmieniony został wskaźnik Hyper - teraz oprócz zwiększonej siły ataku pozwoli nam on na "wymazywanie" wystrzelonych przez przeciwników pocisków. Nowością jest za to mechanizm Counter Laser, pozwalający odbić część wrogich wiązek laserowych, w zależności od ustalonego stylu gry.
Europejskie wydanie DoDonPachi Resurrection wzorowane jest na automatowej wersji DoDonPachi DaiFukkatsu Ver 1.5 i zawiera cztery tryby gry. Ver 1.5 poza zbalansowaniem rozgrywki dodaje do gry statek TYPE-B "Biaxe". Ver L (Arrange A) upodabnia styl gry do DoDonPachi DaiOuJou (statek TYPE-A, Power Style) i przywraca stan Hyper jako efekt power-upu. Ver B (Arrange B) zachowuje rangi pomiędzy kolejnymi przejściami gry, a każda plansza rozgrywa się na alternatywnej ścieżce. Tryb Novice jest z kolei wprowadzeniem do gry, z uproszczonymi wzorami wrogiego ognia, większym limitem bomb oraz widocznymi znajdźkami do zebrania.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych