Dragon Ball: Advanced Adventure - opis gry
Dragon Ball: Advanced Adventure jest grą akcji z uniwersum serii anime Dragon Ball autorstwa Akiry Toriyamy. Została wydana w 2004 r. na konsolę GameBoy Advance. Za developing odpowiadało studio Dimps, a za wydanie - firma Banpresto.
Głównym trybem gry dostępnym na samym początku jest Story Mode, który swoją osią fabularną obejmuje wydarzenia z pierwszych trzech sag anime Dragon Ball: poszukiwania Smoczych Kul, walka z Armią Czerwonej Wstęgi oraz saga Króla Piccolo. Na przestrzeni 16 dostępnych w trybie fabularnym plansz poruszać się będziemy po takich lokacjach, jak dom Goku, zamek Pilafa, Wieża Mięśni, areny 21. i 22. Światowych Turniejów Sztuk Walki czy baza RRA. Podczas rozgrywki wyróżnić będzie można trzy rodzaje plansz: poziomy platformowe, w których Goku przemieszcza się w prawo na piechotę, poziomy latane, w których sterujemy chmurką Kinto oraz poziomy 1vs1, w których toczymy pojedynki z rywalami na modłę gier z gatunku bijatyk. Jednokrotne przejście Story Mode pozwoli odblokować grywalną postać Kuririna.
Poza trybem fabularnym tytuł oferuje także trzy inne tryby gry. Jednym z nich jest One-On-One Mode, w którym toczymy walki z postaciami znanymi z głównej osi. Tryb ten jest dostępny od początku, ale kolejne dostępne do wyboru postacie zostają odblokowane po pokonaniu ich we właściwym trybie. Po przejściu gry Kuririnem odblokowujemy Survival Mode, w którym musimy pokonać jak największą liczbę przeciwników przy ograniczonym poziomie zdrowia. Następny jest Versus Mode, pozwalający na właściwą walkę z drugim graczem na zasadach znanych z One-On-One Mode. Obaj gracze będą do tego potrzebować kabla Link. Kolejny nasz wybór to Mini Games, czyli zestaw czterech zręcznościowych mini-gierek, w których naszym zadaniem jest złapanie poruszającego się szybko Korina, rozbicie jak największej liczby głazów, a także wariacje trybów Musou i Boss Rush znanych z innych gier tego typu.
Najwięcej czasu spędzimy jednak przy Extra Mode, zawierającym wszystkie znane z trybu fabularnego plansze. Tym razem jednak każda z nich posiada dodatkowe dwa warunki do spełnienia: odnalezienie wszystkich 54 ukrytych skarbów (dostępnych m.in. za zamkniętymi za pierwszym razem czerwonymi drzwiami) oraz odnalezienie wszystkich 28 portretów postaci pobocznych, co pozwoli odblokować je w pozostałych trybach rozgrywki.
Gra w momencie premiery otrzymała mieszane noty od prasy branżowej. Głównymi wadami powtarzanymi w recenzjach był stopień przedstawienia fabuły serialu, która została między poziomami potraktowana po macoszemu, oraz ograniczone opcje dostępne w One-On-One Mode. Autorzy chwalili jednak bardzo dużą liczbę grywalnych postaci, a także znanych z serii lokacji i przedmiotów.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych