Dragon Quest VII - opis gry
Dragon Quest VII było jednym z ostatnich wielkich RPG-ów wydanych na PlayStation przez Enix. Za stworzenie tego role-playa zabrało się w 1996 roku ArtePiazza oraz Hearbeat. Przy tworzeniu gry brał również udział ojciec serii Yuji Horii. Za projekty postaci odpowiadał Akira Toriyama, a Koichi Sugiyama odpowiedzialny był za oprawę muzyczną.
Pierwotnie Dragon Quest miał pojawić się na Nintendo 64DD. W styczniu 1997 roku Enix zmieniło jednak opinię - ogłaszając przy okazji, że gra trafi wyłącznie na PlayStation. O popularności serii w Japonii może świadczyć fakt, że natychmiast po tym ogłoszeniu podskoczyły gwałtownie do góry akcje Sony na giełdzie. Po swojej premierze na PSone tytuł sprzedał się w ilości 4 mln egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej rozchodzących się produkcji w kraju samurajów. Przed premierą dochodziło jednak do wielu opóźnień. Zespół deweloperski Enix składał się zaledwie z 35 osób oddelegowanych bezpośrednio do pracy nad Dragon Quest VII, co przy wielkich rozmiarach świata gry znacznie utrudniało szybkie dokończenie produkcji.
Dragon Quest VII opowiada historię o grupie postaci, które postanowiły sprzeciwić się demonom zagrażającym bezpieczeństwu świata. By wytępić zło główny bohater i jego drużyna udają się do różnych wysp otaczających Estard. Poprzez system starożytnych ruin postaci podróżują w przeszłość w każdym napotkanym miejscu, tępiąc nikczemnych adwersarzy. Gra posiada rozbudowany świat (z licznymi misjami pobocznymi, mini-gierkami w postaci kasyna itd), którego pełna eksploracja może zająć ponad 80 godzin.
Dragon Quest VII był pierwszym tytułem w serii, który został opracowany z myślą o grafice 3D. Nie wszystkie jednak elementy zostały przedstawione w 3D (np. wizerunki bohaterów wykonano ze sprite'ów 2D). Wywoływało to wrażenie, że mamy do czynienia z tytułem przestarzałym technologicznie w momencie swojej premiery (szczególnie w porównaniu z konkurencją od Squaresoftu).
Enix zachowało w Dragon Quest VII swój tradycyjny, turowy system walki, w którym akcja przedstawiana jest w ujęciu ze statycznej kamery FPP. Najważniejsze w systemie tych potyczek jest dobre operowanie negatywnymi i pozytywnymi zmianami statusów. Dragon Quest VII doczekał się w 2013 remake'a (tym razem również postacie zostaną przedstawione w 3D), wydanego na 3DS-a.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych