Dreamfall: The Longest Journey to przygodówka stworzona przez Funcom na Xboksa i PC wydana w 2006 roku. Gameplay w tej produkcji odwołuje się do klasyki gatunku "point'n'click". Zadaniem gracza w Dreamfall: The Longest Journey jest znalezienie ważnych przedmiotów na planszy, by następnie je odpowiednio zestawić i wykorzystać do rozwiązania napotkanego problemu. Dreamfall Journey stanowi sequel do The Longest Journey wydanego w 1999 roku wyłącznie na PC.
Fabuła Dreamfall: The Longest Journey opowiada o losach trzech postaci, które żyją w dwóch równoległych światach - zaawansowanym technologicznie Star oraz magicznej Arkadii. Jedną z bohaterek jest April, która wystąpiła wcześniej w The Longest Journey z 1999 roku. Główny wątek fabularny dotyczy akcji prowadzonej przez Zoe w celu odnalezienia zaginionego ex-chłopaka, który zniknął w tajemniczych okolicznościach. Śledztwo doprowadza Zoe do April.
Dalsza część tekstu pod wideo
Gra ukazywana jest z perspektywy trzeciej osoby. W trakcie rozgrywki należy wyszukiwać przedmioty rozsiane w lokacjach, by później łączyć je ze sobą i wykorzystywać w kreatywny sposób przy napotykanych problemach lub przeszkodach. Rozwiązywanie takich łamigłówek prowadzi do odsłaniania dalszych fragmentów fabuły, która prezentowana jest w formie cut-scenek. Interfejs w grze jest prosty - pozbawiony rozbudowanego HUD. W trakcie eksplorowania lokacji wyświetlają się jedynie drobne podpowiedzi w formie "celowników" nad obiektami, z którymi można wejść w interakcję.
Gra odnosi się do wielu mitologii i okresów historycznych. Np. wiele z terminów używanych w Dreamfall: The Longest Journey zostało bezpośrednio zaczerpniętych z tekstów religijnych kultury perskiej, tureckiej i arabskiej. W grze znajdują się również nawiązania do zjawisk popkulturowych, takich jak "Władca Pierścieni" czy "Powrót do Przyszłości".
Dreamfall: The Longest Journey zostało ciepło przyjęte przez recenzentów. Gra uzyskała średnią ocen 7,5/10. W recenzjach chwalona była fabuła i przywiązanie do szczegółów. Krytycy narzekali jednak, że w grze znalazło się za mało miejsc, w których gracz mógłby się naprawdę wykazać (uznano zaserwowane przez Funcom łamigłówki za zbyt proste).
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych