Dungeon Encounters

Dungeon Encounters

6,0
2 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC 6.0
PS4 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Cattle Call
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Logiczna
Premiery
Świat:
14.10.2021
Europa:
14.10.2021
Producent:
Cattle Call
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Logiczna
Premiery
Świat:
14.10.2021
Europa:
14.10.2021

Dungeon Encounters - opis gry

Dungeon Encounters to gra RPG wyprodukowana przez Cattle Call i wydana przez Square Enix. Tytuł ukazał się na PC, PS4 i Nintendo Switch. Przy jego tworzeniu brał udział Hiroyuki Ito, twórca systemu ATB obecnego w serii Final Fantasy.

Fabuła - Dungeon Encounters

Dalsza część tekstu pod wideo

Fabuła w Dungeon Encounters ma charakter czysto pretekstowy. Punktem wyjścia jest tutaj niespodziewane pojawienie się dungeonu w pobliżu pewnego miasta. Wylegające z niego hordy potworów terroryzują mieszkańców, w związku z czym decydenci postanawiają zareagować. Wysyłają do lochu śmiałków, jednak ci, jeden po drugim, przepadają w nim bez śladu. Ostatnią deskę ratunku stanowią członkowie tzw. Akademii. To z nich formujemy czteroosobową drużynę mającą rozprawić się z zagrożeniem.

Rozgrywka - Dungeon Encounters

Rozgrywka Dungeon Encounters polega na przemierzaniu kolejnych pięter dungeonu, których łącznie jest dziewięćdziesiąt dziewięć. Oprawa graficzna, podobnie jak fabuła, jest tutaj do granic możliwości minimalistyczna - styl prezentacji ogranicza się do postaci biegającej po mapce przypominającej grę planszową. Piętro składa się z określonej liczby kafelek (kwadratowych pól), na których porozmieszczano liczby informujące o tym, że mamy do czynienia z eventem. Jakim? To zależy i nie wiemy tego dopóki na danym polu nie postawimy stopy. Może to być regeneracja zdrowia podopiecznych, sklep z użytecznymi przedmiotami albo coś znacznie mniej przyjemnego.

Walki są turowe. Tutejszy system to modyfikacja ATB znanego m.in. z wielu odsłon serii Final Fantasy. Walczący (bohaterowie i przeciwnicy) mogą wykonać jakąkolwiek czynność po napełnieniu specjalnego wskaźnika. W grze zastosowano interesujące rozwiązanie: oprócz HP postacie dysponują punktami informującymi o ich wytrzymałości na ataki fizyczne i magiczne. By zadać ‘właściwe’ obrażenia i pokonać nieprzyjaciela, należy najpierw pozbawić go właśnie rzeczonego ‘pancerza’. Owe punkty regenerują się po wygranym starciu, lecz nie dotyczy to HP. 

W grze zaimplementowano system rozwoju. Postacie ciułają doświadczenie pozwalające wbijać im na nowe levele i podnosić w ten sposób potencjał bojowy. Zmieniać można też ekwipunek, jednak wymaga to posiadania odpowiedniej liczby punktów PP.

Wideo - Dungeon Encounters

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper