Dungeons & Dragons Tactics - opis gry
Dungeons & Dragons Tactics jest grą RPG opartą o system fabularny Dungeons & Dragons. Ukazała się ona w sierpniu 2007 r. na konsolę PlayStation Portable, za developing odpowiedzialne było studio Kuju Entertainment, a za dystrybucję - firma Atari.
Kampania dla pojedynczego gracza oparta jest ściśle na zasadach rządzących światem w systemie Dungeons & Dragons w edycji 3.5. Po utworzeniu własnej postaci, zadaniem gracza jest wyruszenie w podróż celem dowiedzenia się więcej na temat pewnego pradawnego bóstwa, którego jedynym dowodem istnienia jest imię pojawiające się w starych księgach. Jak się potem okaże, zostanie on potem wplątany w konflikt pomiędzy dwoma smokami rywalizującymi o zdobycie boskości. Na przestrzeni ponad 30 misji-bitew zostaną przed nami postawione wybory, których wyniki zadecydują o nawiązaniu sojuszu z jednym z nich, co wpłynie nie tylko na naszą karmę, ale i możliwe zakończenie.
Do wyboru dostępnych jest w sumie 11 znanych z podręczników D&D klas postaci: Barbarzyńca, Bard, Kleryk, Druid, Wojownik, Paladyn, Mnich, Leśnik, Łotrzyk, Czarnoksiężnik i Czarodziej, a także dwie niekanoniczne: Psionik i Psychiczny Wojownik. Naszą postać możemy przyporządkować tylko jednemu zawodowi, zaś przedstawicieli pozostałych możemy napotkać i wcielić do naszej drużyny w trakcie kolejnych misji (do 5 postaci wspomagających naraz). Kolejne punkty warte zainteresowania (lokacje, sklepy, bitwy, misje) dostępne są do wyboru z poziomu mapy, po zatwierdzeniu których zostajemy przeniesieni na zasłonięte "mgłą wojny" pole bitwy, na które wgląd mamy z perspektywy lotu ptaka. Widoczność możemy podnieść poprzez stopniowe odkrywanie mapy, użycie pochodni lub czarów wizyjnych, a po wejściu przeciwników w nasze pole widzenia gra przechodzi w oparty o wskaźnik inicjatywy, turowy system walki.
Tytuł wspiera rozgrywkę wieloosobową w trybie ad hoc do nawet pięciu graczy naraz, a wśród dostępnych trybów dostępne są Deathmatch oraz Co-Op. W pierwszym przypadku gracze mogą mierzyć się przeciwko sobie na jednej z pięciu map, w drugim - pomagać sobie na jednej z trzech. W obu przypadkach niemożliwe jest jednak załadowanie już rozwiniętych postaci z trybu single player - do wyboru są jedynie te domyślne.
Dungeons & Dragons Tactics zostało dość chłodno przyjęte przez recenzentów branżowych. Najczęstszymi uwagami były narzekania na przesadnie rozbudowany i spowalniający rozgrywkę interfejs (zwykłe wykonanie ruchu wymagało wyszukania odpowiedniej komendy z długiej listy dostępnych czynności), a także zbyt nisko zawieszoną kamerę, co utrudniało orientację podczas eksploracji pól bitwy jak i samych walk. Przez te i inne niedogodności gra utrzymuje na agregatorze Metacritic 58% średniej wystawionych ocen.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych