Dynasty Warriors: Gundam 3 - opis gry
Dynasty Warriors: Gundam 3 (w japońskiej wersji Gundam Musou 3) jest trzecią odsłoną serii gier akcji opartych o uniwersum Mobile Suit Gundam. Zostałą wydana w 2010 r. na konsole PlayStaion 3 i Xbox 360, za developing odpowiadało stuio Omega Force, a za wydanie - firma Bandai Namco.
Na pierwszy rzut oka Dynasty Warriors: Gundam 3 różni się od poprzedniczek zmienionym stylem graficznym (pasujący do konwencji anime cel-shading) oraz czytelniejszym interfejsem. Jednym z nowych rozwiązań jest Partner Strike - atak specjalny aktywowany w obecności wybranego przez nas przed misją partnera. Jego efekt różni się w zależności od pilotowanej przez niego maszyny i może przyjąć postać potężnego ataku obszarowego, przyciągnięcia do gracza pobliskich wrogów czy przywrócenie utraconego HP. Kategoryzacji uległy też przejmowane przez obie strony strefy - ich obecność na polu walki zmienia warunki prowadzenia walk (podniesienie obrony, bombardowanie wrogich stref, szybszy respawn jednostek) do czasu przejęcia ich przez przeciwnika. Gracz może też teraz wykonywać Emergency Dash pozwalający uniknąć ogłuszającego ataku oraz Chance Strike szybko niszczący daną część ciała wrogiego wielkiego robota.
Znane z poprzednich odsłon serii tryby Official Mode i Original Mode zostały połączone w jeden, Story Mode. Będziemy w nim mogli rozegrać cztery różne scenariusze, w których wybrani bohaterowie uniwersów Gundam wykonują misje w oparciu o własne pobudki i kodeksy moralne. Są to Those who Understand (w składzie Amuro Ray, Kou Uraki, Setsuna F. Seiei), Those who Doubt (w składzie Banagher Links, Char Aznable, Ribbons Almark), Those who Passy By (w składzie Audrey Burne, Haman Karn, Paptimus Scirocco) oraz Those who Fight (w składzie Full Frontal, Treize Khushrenada, Anavel Gato). Niemożliwe jest zaliczenie któregokolwiek ze scenariuszy od początku do końca za jednym posiedzeniem - zaliczenie konkretnych misji i oddziałów w jednym odblokowuje kolejne sekcje w innych, aż do zawiązania akcji i finału, na który składa się jedno z trzech dostępnych zakończeń.
Oddzielnym trybem skupiającym inne aktywności dla jednego gracza jest Mission Mode. Jest to zbiór ponad 300 misji, jakie możemy wykonać dowolnym pilotem w dowolnym robocie na wybranym przez nas poziomie trudności, a ich cele różnią się w zależności od przyznanej kategorii. Mogą one inscenizować znane z anime konflikty (History Missions), stawiać na zbieranie surowców (Collection Missions), ograniczać dostęp dla jednego wybranego Mobile Suita (Memorial Missions), pozwolić zaprzyjaźnić się z nowymi pilotami i podnieść sympatię już poznanych (Friendship/Relation Missions) czy wystawić na ciężką próbę zdolności gracza (Challenge Missions). Oddzielne kategorie pozwalają na zdobycie większej ilości gotówki oraz na dostęp do misji DLC.
Grywalna pozostaje zdecydowana większość dostępnych w poprzednich odsłonach Mobile Suitów. Swój debiut zaliczają roboty znane z serii Mobile Suit Gundam 0083: Stardust Memory, Mobile Suit Gundam Unicorn, After War Gundam X i Mobile Suit Gundam 00. Dodatkowe Gundamy z serii Unicorn (Kshatriya) oraz 00 (Arios, Cherudim, Seravee, Susanowo) dostępne są oddzielnie jako pakiety z misjami DLC.
Poza trybami bitwy i kooperacji lokalnie dla dwóch graczy, tytuł oferuje także tryb online, w którym drużyny do 4 graczy podejmują się wybranych, znanych z singleplayera misji.
Komentarze (2)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych