Electroplankton - opis gry
Electroplankton to gra muzyczna wyprodukowana przez japońskie studio indieszero i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się tylko na NDS-ie - dostępny był początkowo tylko w wersji pudełkowej, ale po kilku latach ukazał się też w cyfrowej dystrybucji.
Electroplankton w zasadzie trudno jest nazwać grą. Produkcja indieszero to bardziej interaktywne narzędzie do tworzenia muzyki i obrazów/wizualizacji. Aby stworzyć nasze ‘dzieła’, wchodzimy w interakcję z planktonem różnego typu za pomocą ekranu dotykowego, mikrofonu lub jeszcze inaczej. Gra posiada dwa warianty zabawy - Performance i Audience. Performance to tutejsze danie główne. Tryb ten pozwala nam wykazać się kreatywnością w sposób wspomniany powyżej. W Audience z kolei muzyka i obrazy tworzone są automatycznie, tak długo jak chcemy (lub tak długo jak pozwoli na to bateria), choć istnieje też możliwość wpływania na to, co powstaje.
W grze znajdziemy dziesięć rodzajów planktonu. Jest to między innymi Volvoice, który nagrywa dźwięki a następnie je w różny sposób emituje, Beatnes generujący dźwięki przywodzący na myśl czasy NES-a, Lumiloop, którym/i można obracać (i w zależności od tego, jak to robimy, wydają one inne dźwięki), Sun-Animalcule, które po umieszczeniu na ekranie rosną, czy Tracy poruszające się po narysowanych przez nas liniach.
Co ciekawe, w grze nie można zapisywać tego, co udało nam się stworzyć. Twórcy tłumaczyli to tym, że ich intencją było, aby proces kreatywny był bardziej instynktowny i spontaniczny.
Zdecydowaną większość pracy przy Electroplankton wykonał Toshio Iwai. W podzięce za zasługi Nintendo umieściło jego nazwisko na pudełku.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych