Eternal Champions - opis gry
Eternal Champions to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana przez amerykański oddział Segi. Tytuł powstał na Mega Drive w czasie ‘bijatykowego’ boomu, a po latach trafił również na Wii w ramach oferty Virtual Console.
Eternal Champions na tle Mortal Kombat i Street Fightera chciało wyróżniać się większym naciskiem na fabułę. Gra opowiada o turnieju zorganizowanym przez “eternal championa”, w którym biorą udział wybitne osobistości z różnych epok zabite przed dokonaniem wielkich czynów. Zwycięzca nie tylko odzyska życie, ale także przywróci równowagę wszechświatowi.
System walki robi użytek z sześciu przycisków. Preferowana metoda grania wymaga posiadania sześcioprzyciskowego pada lub kontrolera ruchowego Sega Activator. Na zwykłym padzie, posiadającym trzy przyciski, jesteśmy zmuszeni wciskać Start, by przełączać się między kopniakami i ciosami ręką (po trzy rodzaje), co nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem pod słońcem.
Oprócz zwykłych ataków każda z postaci dostępnych w grze posiada też specjalne, unikalne dla siebie techniki. Ciekawym rozwiązaniem jest specjalny wskaźnik regulujący używanie tego typu umiejętności. Każde ich odpalenie redukuje pasek (w różnym stopniu), co wymaga od nas taktycznego planowania kolejnych ruchów. Niestety, niekoniecznie działa to w drugą stronę, bowiem w głównym trybie Eternal Champions (Tournament) zawodnik kierowany przez konsolę może używać specjalnych ataków do woli.
W grze pojawiają się odpowiedniki fatality, tak zwane Overkills. Są to egzekucje, których rodzaj zależy od areny, na której toczy się pojedynek. By je odpalić, przeciwnik musi zostać pokonany w odpowiednim miejscu. Wówczas może zostać np. pożarty przez mięsożerne rośliny lub porażony prądem.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych