Etrian Odyssey IV : Legends of the Titan - opis gry
Etrian Odyssey IV: Legends of the Titan to japońska gra RPG typu dungeon crawler wyprodukowana przez Atlus i wydana w Europie przez NIS America w 2013 roku. Była to pierwsza część serii, która pojawiła się na 3DS-ie, co wiązało się z implementacją szeregu nowych rozwiązań.
Jak to w przypadku Etrian Odyssey, fabuła stanowi jedynie pretekst do eksploracji lochów. Historia obraca się wokół drzewa Yggdrasil, w którego cieniu położone jest miasto Tharsis. Drzewo od dawien dawna stanowi stały element życia mieszkańców, ale problem w tym, że nic o nim nie wiadomo - może prócz tego, że korzenie sięgają innych, dalekich krajów. Aby zmienić ten stan rzeczy z inicjatywą wychodzą włodarze, którzy postanawiają zorganizować ekspedycje. To wydarzenie staje się punktem wyjścia dla całej historii.
Podstawą, tak jak poprzednio, jest przeczesywanie lochów, jednak w “czwórce” odwiedzimy znacznie więcej miejsc tego typu. Gracz tworzy ekipę składającą się z przedstawicieli (początkowo) siedmiu profesji: Swordman, Medic, Fortress, Rune Master, Night Seeker, Sniper oraz Dancer. Każdą cechuje inny wachlarz umiejętności, toteż właściwe zarządzanie skillami jest kluczem do sukcesu.
Nowe dungeony odkrywamy podróżując po mapie świata, co było rozwinięciem konceptu przedstawionego w części trzeciej. Do podróżowania używać możemy balonu, ale należy mieć się na baczność ponieważ poza lochami przeciwnicy są wyraźnie silniejsi, zwłaszcza potrafiące się napatoczyć od czasu do czasu smoki. Nowością związaną z mapą jest również możliwość prowadzenia upraw, które można wykorzystywać potem do podbicia statystyk lub zarabiania pieniędzy.
Jeśli chodzi o system walki, to starcia w EOIV są oczywiście turowe. Do dyspozycji gracza oddano w sumie dziesięć profesji, czyli o dwie mniej niż w “trójce”, ale skille porzuconych przez twórców jobów przeszły tutaj w posiadanie innych klas. Novum względem poprzedników to trójwymiarowe modele potworów (zamiast sprite’ów).
W przypadku czwartej odsłony Etrian Odyssey zamierzeniem twórców było dotrzeć do mniej zaawansowanych graczy, czego przykładem jest implementacja trybu casual. Jest to niższy poziom trudności wiążący się z paroma znaczącymi ułatwieniami, np. brakiem game over. Wtopa nie kończy już gry, zamiast tego jesteśmy przenoszeni z powrotem do Tharsis, tutejszej bazy wypadowej.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych