Europa Universalis: II Wojna Światowa - opis gry
Hearts of Iron, w Polsce wydane jako II Wojna Światowa (znane także jako Europa Universalis: II Wojna Światowa), to strategia wyprodukowana przez dział deweloperski Paradox Entertainment (późniejsze Paradox Interactive) i wydana przez Strategy First 15 listopada 2002 roku w Europie i 24 listopada 2002 roku w USA na PC z systemem Windows i w październiku 2003 na Mac OS. Na terenie Polski, dzięki CD Projekt, produkcja pojawiła się 5 lutego 2003 roku.
Produkcja jest kolejną grą studia z rzadko spotykanego rodzaju gier określanego jako Grand strategy wargame (podgatunek strategii, gdzie gracz wciela się w przywódcę państwa), która tym razem skupia się na okresie II wojny światowej z dużym naciskiem na wierne oddanie realiów historycznych.
W ramach mechaniki rozgrywki gracz dołącza do jednej z frakcji należących do Aliantów, Osi albo Kominternu i poprzez dyplomację w połączeniu z brutalną siłą stara się rozszerzać swoje wpływy. Zwycięstwo możliwe jest na 2 sposoby: jeśli graczowi do północy 30 grudnia 1947 uda się zniszczyć wrogie sojusze albo - jeśli upłynie wspomniana data - kontroluje najwięcej kluczowych punktów (regiony, miasta). Gracz może zapoznać się z tą mechaniką w rozgrywce rywalizacyjnej do 8 osób albo kampanii.
Produkcja spotkała się z mieszanym odbiorem ze strony recenzentów uzyskując noty na średnim poziomie 72 procent. Tom Chick na łamach Computer Game Magazine stwierdził, że Hearts of Iron to "ambitny i przemyślany bałagan". Produkcja doczekała się wersji Platinium, a ze względu na m.in. ukazanie Tybetu jako niepodległego państwa, została zakazana w Chinach.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych