Europa Universalis: Korona Północy - opis gry
Europa Universalis: Crown of the North (u nas wydane jako Europa Universalis: Korona Północy) to strategia wyprodukowana przez dział deweloperski Paradox Entertainment (późniejsze Paradox Interactive) i wydana przez GMX Media 23 kwietnia 2003 na terenie Danii i 22 lipca 2003 na terenie USA. Na terenie Polski, dzięki CD Projekt, pojawiła się 4 lutego 2005 roku.
Produkcja jest reedycją wydanego w 2000 Svea Rike III. Deweloper nie zdecydował się przy tym na dodanie nowej zawartości, a jedynie poprawę niektórych błędów. Jedyną zmianą wartą uwagi jest lokalizacja na inne języki niż szwedzki (z kraju dewelopera) czy rosyjski, na np. angielski czy polski. Gracz może zapoznać się z tą produkcją w rozgrywce dla pojedynczego gracza oraz rozgrywce wieloosobowej.
Korona Północy jest grą strategiczną przywodzącą na myśl serie tworzone przez Paradox Interactive z mechaniką podobną do tej z pierwszej odsłony serii. Gracz zatem wciela się w zarządcę pewnego miejsca i stara się poprzez odpowiednie zarządzanie swoimi włościami zrealizować narzucone przez grę zadanie. Mechanika rozgrywki opiera się na umiejętnym wykorzystywaniu dyplomacji oraz siły zbrojnej w celu zwiększenia strefy wpływów. Gracz może zapoznać się z tą zawartością m. in. w trybie dla pojedynczego gracza.
W ramach fabuły opowiedziana jest historia umiejscowiona na terenach Skandynawii w okresie od 1275 roku do 1340 roku. Zadaniem gracza, który wciela się w przywódcę jednej z kilku dostępnych nacji, jest poprzez umiejętne zarządzanie stać się królem Szwecji lub do momentu końca gry uzyskać największe wpływy w regionie.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych