Eye of the Beholder

Eye of the Beholder

8,3
12 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.7
SNES -
AMIGA 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Westwood Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
1990
Producent:
Westwood Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
1990

Eye of the Beholder - opis gry

Eye of the Beholder to gra RPG wyprodukowana przez amerykańskie Westwood Associates (później Westwood Studios) i wydana przez Strategic Simulations. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach typu Amiga i PC, potem jednak trafił również na konsole, m.in. na SNES-a i Sege Mega-CD.

Założenia fabularne są proste. Władze Waterdeep wynajmują grupkę bohaterów (to nasi podopieczni), których zadaniem będzie przeczesanie podziemi miasta celem ubicia znajdującego się tam zła. Swoją wyprawę zaczynają oni od kanałów, ale tuż po przekroczeniu ich progu wejście się zawala, co odcina drogę powrotu.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Eye of the Beholder to dungeon crawler, w którym akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Przygodę rozpoczynamy z czterema stworzonymi przez nas postaciami (do wyboru różne rasy; każda posiada swoje wady i zalety, przy czym ludzie posiadają najbardziej zbalansowane statystyki), ale do tej początkowej grupy mogą też dojść następni, jeśli uda nam się wskrzesić poległego bohatera lub podczas eksploracji znajdziemy chętnego do skaptowania NPC-a. Maksymalnie ekipa może się składać z sześciu wojaków, których zdolności zależne są od profesji. Są to Fighter, Paladin, Thief, Ranger, Cleric i Mage. Nie każda klasa jest jednak na wyciągnięcie ręki - żeby odblokować niektóre z nich musimy spełnić określone warunki. Wspomnieć warto, że w grze zaimplementowano system pozwalający zdefiniować światopogląd podopiecznych. Możliwości są trzy - Lawful, Neutral i Chaotic. Rezultat ma pewien wpływ na rozgrywkę, ale nie jest on jakoś szczególnie duży.

 

Do sterowania podopiecznymi używamy graficznego interfejsu (do jego obsługi służy mysz). Na ekranie widnieją stale informacje o formie postaci, okienko przedstawiające akcję i tekstowe komunikaty informujące o naszych poczynaniach. Walki w Eye of the Beholder są losowe.

Wideo - Eye of the Beholder

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper