F1 2014 to gra wyścigowa traktująca o zawodach Formuły 1 wyprodukowana przez Codemasters. Tytuł w 2014 roku zadebiutował na PlayStation 3, Xboxa 360 oraz komputerach osobistych. Tytuł może pochwalić się pełną licencją FIA na kierowców oraz zespoły F1.
W grze standardowo do wyboru mamy tryb kariery z pełną obsadą licencjonowanych teamów, kierowców i torów z sezonu 2014 (możemy w tym roku zagrać w skróconych wariantach), pojedyncze GP, wyzwanie sezonowe, tryb scenariuszy, jazdę na czas oraz multiplayera (online i split-screen). Zrezygnowano z obowiązkowej szkółki kierowców - wskakujemy w bolid i pokonujemy jedno okrążenie, po którym gra sugeruje nam poziom trudności.
Dalsza część tekstu pod wideo
Gwóźdź programu, karierę, w edycji 2014 ułatwiono, gdyż możemy od razu wskoczyć do najlepszych zespołów. Moznma też wystartować w niskobudżetowym teamie i w słabszym bolidzie, by poprzez pozytywne wyniki w kolejnych sezonach zasiąść w lepszych ekipach. W grze pojawił sie także tryb scenariuszy, gdzie mamy okazję uczestniczyć w prawdziwych zdarzeniach znanych z telewizji, czyli wykonać jakieś zaplanowane zadanie na torze. Np. poradzić sobie z uszkodzonym spojlerem, zająć określone miejsce pomimo problemów mechanicznych w bolidzie czy dogonić i wyprzedzić określonego kierowcę. Zabrakło tym razem trybu F1 Classics, debiutującego w F1 201, który pozwalał pościgać się klasycznymi bolidami.
Oprawa wizualna prezentuje się znakomicie, wszystko odwzorowano zgodnie z rzeczywistością, a efekty pogodowe nadal wyglądają świetnie. Fragmenty bolidów latają w powietrzu. Licznik oddania nieprzepisowo zdobytej pozycji także pozostał, więc można zapomnieć o cięciu zakrętów czy jazdę przez trawę. Tytuł charakteryzuje realistyczny model jazdy po suchym i mokrym torze, odpowiednie zachowanie samochodu na piasku czy trawie, doskonałe odwzorowanie reakcji podczas włączenia DRS-u. Nie brakuje problemów z kierowaniem na brudnych czy zniszczonych oponach. To wszystko nadal powoduje, że grę śmiało można nazwać symulatorem. Mnóstwo ustawień, zarówno podczas wyścigu (zmiany sił hamowania, poziomu mieszanki paliwa, doboru opon w kolejnym pit-stopie), jak i przed, gdzie oprócz taktyki możemy w warsztacie coś przestawić czy zmienić.
Osoby, które uznaja poziom trudności za cieżki, mogą oczywiście wspomóc się ABS-em czy kontrolą trakcji, można też cofnąć błąd (kiedyś tylko cztery razy, teraz bez limitu) po nieudanej szarży, kraksie czy wypadnięciu z toru. Należy też wspomnieć o polskiej wersji gry i polskim komentarzu, którym zajął się Andrzej Borowczyk, znany z transmisji telewizyjnych. Nie doświadczycie tu jednak komentowania wydarzeń w stylu Fify, podczas wyścigu. Pana Borowczyka mamy w menu, gdzie objaśnia poszczególne tryby gry.
Komentarze (10)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych