FantaVision - opis gry
FantaVision to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana przez japoński oddział Sony Computer Entertainment na start PlayStation 2. Gameplay polegał w niej na tworzeniu możliwie najbardziej widowiskowych fajerwerków. Tytuł ten był początkowo tech demem pokazującym możliwości drugiej stacjonarnej konsoli Sony.
Rozgrywka i w założeniach, i w praktyce jest bardzo prosta. Na niebie pojawiają się ‘flary’ o różnych kolorach, które musimy ‘łapać’ lub, inaczej mówiąc, zaznaczać kursorem, co czynimy wciskając “kółko”. Myk polega na tym, by zaznaczyć co najmniej trzy tego samego koloru i je odpalić, co nagradzane jest punktami. Zdobycz możemy dodatkowo zwiększyć prokurując reakcje łańcuchowe, tzn. gdy odpalone fajerwerki zahaczą inne flary. Jeśli nie doprowadzimy do eksplozji w odpowiednim czasie, flary przepadają, a nam obniża się wskaźnik Play Meter, którego całkowite zniknięcie kończy zabawę.
Rozgrywkę urozmaicają pojawiające się niekiedy gwiazdki. Zdetonowanie gwiazdki razem z trzema takimi samymi flarami nagradzane jest literkami, które tworzą słowo “starmine”. Gdy uzbieramy osiem literek, pojawi się obiekt, którego wychwycenie wraz z fajerwerkami włącza bonusową sekcję z dużą ilością wystrzeliwanych flar.
Tryb dla jednego gracza w FantaVision oferuje cztery lokalizacje po osiem poziomów każda. W odróżnieniu od wersji japońskiej, gracze mają tu też do dyspozycji tryb multiplayer dla dwóch osób. Zasady rozgrywki nie ulegają w nim zasadniczej zmianie, choć nowość stanowią power-upy, które mogą zwiększyć (a dla drugiej osoby zmniejszyć) obszar, na którym toczy się rywalizacja, albo umożliwić zamianę miejsc.
Gra, choć nie powaliła recenzentów na kolana, doczekała się w Japonii drugiej wersji pt. Futari no FantaVision. Oferowała ona multiplayer i zremiksowany soundtrack pierwowzoru.
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych