Far Cry 3 - opis gry
Far Cry 3 jest pierwszoosobową strzelaniną z akcją osadzoną w otwartym świecie wyprodukowaną przez studio Ubisoft Montreal i wydaną przez francuską firmę w listopadzie 2012 roku na konsole PlayStation 3, Xboksy 360 oraz komputery osobiste. Trzecie odsłona Far Cry zebrała fantastyczne recenzje i wiele serwisów wybrała ją na grę roku 2012.
Głównym bohaterem Far Cry 3 jest niejaki Jason Brody. Na „wyspę szaleńców” trafia przez przypadek, skacząc ze znajomymi na spadochronach z nadzieją na niezłą zabawę. Uśmiech na twarzach grupki znajomych szybko znika, kiedy zostają porwani przez handlarzy niewolników, żądających od ich rodziców wysokich kwot pieniędzy w ramach okupu. Przywódcą piratów jest szalony Vaas Montenegro. Chociaż Jason na początku nie potrafi się odnaleźć w brutalnym świecie, bardzo szybko zaczyna zostawiać za sobą dziesiątki zabitych. Słabości zarówno psychiczne, jak i fizyczne bohaterów, są głównym atutem strony fabularnej produkcji Francuzów.
Najważniejszym elementem Far Cry 3, i zarazem jego główną zaletą, jest wolność wyboru. Po kilku pierwszych minutach gracz dostaje w swoje ręce otwarty, bardzo duży świat gry. Lokacje, to wielki miks gęstej dżungli pełnej drzew, rzek i wodospadów oraz bunkrów, plaż i krystalicznie czystych wód. Do przemieszczania się po wyspie gracz standardowo używa pojazdów lądowych (samochody, buggy, quady), wodnych (motorówki, skutery) i powietrznych (lotnia). Śmierć można zadawać na różne sposoby i przy użyciu rozmaitych broni, których liczba zwiększa się w miarę postępów w grze. Broń możemy zdobywać za darmo (po wspięciu się na masz radiowy odsłaniamy kawałek mapy, a także otrzymujemy bezkosztowo nowe narzędzie zbrodni) lub kupować. Gracz ma możliwość jeszcze je ulepszać, tak aby odpowiadały preferowanemu stylowi gry. Oprócz rozbudowanego trybu dla pojedynczego gracza, Far Cry 3 oferuje także opcją zabawy wieloosobowej przez Sieć oraz edytor plansz.
Oprawa graficzna w Far Cry 3 może nie ustanawia nowych standardów, ale stoi na wysokim poziomie. Twórcy wielką wagę przywiązywali do detali, dzięki czemu wyspa, na której toczy się akcja gry, zaskakuje na każdym kroku, tak pod względem liczby atrakcji, jak i poziomem wykonania.
Komentarze (140)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych