Fate/Grand Order - opis gry
Fate/Grand Order jest społecznościową grą free-to-play z uniwersum FATE, wydaną w lipcu 2015 r. w Japonii na mobilne systemy Android i iOS. Za developing odpowiedzialne było studio Delightworks we współpracy z TYPE-MOON, a za wydanie firma TYPE-MOON.
Świat przedstawiony w grze opiera się o uniwersum serii powieści graficznych FATE produkcji TYPE-MOON, a punktem wyjściowym fabuły jest zakończenie Clock Tower 2015 - krótkiego opowiadania autorstwa scenarzysty serii, Kinoko Nasu, w którym wskutek pozostania przy życiu Leva Reinola Flaurosa dochodzi do rozgałęzienia linii czasowych. Zadaniem gracza jako Pana z Chaldea Security Organization jest stworzenie armii Sług wywodzących się z zastępów rozrzuconych po historii ludzkości Heroicznych Duchów, aby przenieść się w czasie do siedmiu okresów historycznych, w których trwały Wielkie Wojny o Św. Graala, i przywrócić porządek rozgrywanych tam wydarzeń.
Grę rozpoczynamy z jedną Służką Organizacji: Mashu Kyrielite (klasa Shielder), z którą następnie toczymy walki o kolejne Sługi siedmiu klas znanych z Wojen o Świętego Graala (Saber, Archer, Lancer, Assassin, Caster, Rider, Berserker, każda z odpornościami i słabościami przeciwko innej). Walki rozgrywane są w systemie turowym, a do każdej możemy wybrać do pięciu Sług z listy posiadanych. Nasza tura dzieli się na dwie fazy: Tactical Phase, w której postacie oraz gracz mogą użyć swoich umiejętności, oraz Command Phase, w której przechodzą oni do ataku. Co turę otrzymujemy do ręki 5 losowych kart z trzech typów: Quick (słabe ataki ze zwiększoną szansą na trafienie krytyczne), Arts (ataki o średniej sile podnoszące wskaźnik NP postaci) oraz Burst (mocne ataki pozbawione efektu). Dociągnięcie trzech kart różnych typów pozwoli wyprowadzić dodatkowy atak, a trzy karty tego samego typu bardzo wzmocnią ich efekt. Po zapełnieniu wskaźnika NP każdy Sługa będzie mógł wykonać Noble Phantasm - potężną technikę specjalną opartą o używaną przez nią broń. W razie zgonu którejś z postaci, gracz może skorzystać z trzech Master Commands do wskrzeszenia jej z pełnymi HP/NP - jest to jednak zagranie taktyczne, ponieważ jeden Master Command potrzebuje 24 godzin na odnowienie się. Po wygranej walce mamy szansę na otrzymanie karty nowego Sługi o różnym stopniu rzadkości oraz przedmioty Craft Essence służące do tworzenia ekwipunku Mystic Code. Liczba walk, jakie możemy stoczyć pod rząd, ograniczona jest odrastającą staminą.
W grze swoich wizerunków doczekać się, z pewnymi wyjątkami, wszyscy Słudzy występujący w poniższych dziełach wchodzących w skład uniwersum FATE: Fate/stay night, Fate/Zero, Fate/hollow ataraxia, Fate/Extra, Fate/Extra CCC, Fate Extra CCC Fox Tail, Fate/Apocrypha, Fate/Prototype, Fate/Prototype: Fragments of Blue and Silver, jeden z Fate/strange fake oraz dwóch z Fate/KOHA-ACE.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych