Filary Ziemi - opis gry
Filary Ziemi to gra przygodowa w konwencji powieści graficznej wyprodukowana i wydana przez Daedalic Entertainment. Tytuł ukazał się na komputerach, konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz na urządzeniach mobilnych. Powstał on na podstawie bestsellerowej powieści autorstwa Kena Folleta.
Produkcja Daedalic Entertainment to dość wierna adaptacja bestsellerowej powieści brytyjskiego pisarza Kena Folleta. I gra, i książka opowiada o dziejach budowy monumentalnej katedry w mieście Kingsbridge w południowej Anglii. Historia ma miejsce na przestrzeni XII wieku, w okresie zwanym Anarchią z uwagi na polityczną zawieruchę spowodowaną zatonięciem Białego Statku z następcą tronu Anglii oraz morderstwem Thomasz Becketa, arcybiskupa Canterbury. Adaptacja Daedalic składa się z trzech odcinków. W pierwszym poznajemy między innymi duchownego Philipa odwiedzającego Kingbridge, budowniczego Toma, Ellen i Jacka, matkę i syna, którzy mieszkają w lesie z dala od ludzi, czy Aliene, córkę hrabiego.
Filary Ziemi nie są grą w ścisłym tego słowa znaczeniu. Bliżej im do interaktywnej opowieści. Rola gracza sprowadza się przede wszystkim do śledzenia opowieści, dając mu relatywnie niewiele możliwości działania. W trzech odcinkach ponad dwieście ręcznie rysowanych lokacji. Twórcy zaimplementowali interfejs point-and-click, który pozwala wchodzić w interakcję z innymi postaciami oraz przedmiotami, jakie napotkać można podczas przygody. Jak na powieść graficzną przystało, produkcja pozwala też podejmować decyzje w niektórych kluczowych momentach. Te wpływają następnie na bieg narracji. Element ten jest dość ciekawy, ponieważ dzięki niemu rozwijane są wątki, których nie było w książce.
Komentarze (15)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych