Final Fantasy X-2

Final Fantasy X-2

7,3
175 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
13.03.2003
Europa:
19.03.2003
Polska:
19.02.2004
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
13.03.2003
Europa:
19.03.2003
Polska:
19.02.2004

Final Fantasy X-2 - opis gry

Final Fantasy X-2 jest RPG-iem stworzonym przez Square Enix i zaprojektowanym jako sequel Final Fantasy X. Wydanie bezpośredniej kontynuacji bijącego rekordy popularności Final Fantasy X było dla Square Enix pionierskim ruchem. Wcześniej japońska firma nigdy nie wydawała sequeli swojej sztandarowej serii.

Final Fantasy X-2 zmienia klimat opowiadanej historii z FFX. W poprzedniej produkcji Square Enix scenariusz miał poważny charakter. Tym razem japońscy deweloperzy opowiadają o poszukiwaniach Tidusa prowadzonych przez jedną z głównych bohaterek FFX - Yunę. Na wyprawę z Yuną wyruszają jej towarzyszki: Rikku (znana z FFX) oraz Paine (nowa postać, wykreowana na potrzeby FFX-2). Całość podana jest w lekkiej, humorystycznej atmosferze, kojarzącej się z takimi filmami jak "Aniołki Charliego".

Dalsza część tekstu pod wideo

Pod wzgędem gameplayu największe zmiany zaszły w zakresie potyczek. Conditional Turn-Based Battle zostało zastąpione przyspieszoną wersją Active Time Battle. Dzięki udoskonalonej wersji tego bitewnego mechanizmu zawodnicy mogą przerywać zaplanowane ruchy adwersarzy. Możliwe jest również łączenie swoich ataków w w łańcuchy, zadające znacznie wyższe straty (taką opcję mogą wykorzystywać również oponenci).

Mniejsze zmiany dotyczą systemu eksplorowania świata gry. Tym razem już od samego początku można odwiedzać każdą z miejscówek (większość lokacji to lekko zmodyfikowane wersje obszarów z FFX). FFX-2 charakteryzuje się również mniej liniowym scenariuszem, niż "Dziesiątka". Poziom graficzny tytułu pozostał prawie identyczny z tym prezentowanym przez FFX.

Produkcja sprzedała się znakomicie na całym świecie (wg rachunków Square Enix rozeszły się 4 mln egzemplarzy gry). Wielu recenzentów podkreślało, że sequel utrzymany był niepotrzebnie w zbyt krotochwilnej atmosferze, która mocno kontrastowała z fabułą przedstawioną w FFX. Krytycznie oceniona została m.in. zmiana w charakterze Yuny.

Wideo - Final Fantasy X-2

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper