Fractured Soul - opis gry
Fractured Soul jest dwuwymiarową strzelaniną z lementami platformówki wydaną we wrześniu 2012 r. na cyfrową platformę eShop dla konsoli Nintendo 3DS. Zarówno za developing, jak i jej publikację odpowiadało Endgame Studios.
Przedstawiona w grze historia obraca się wokół Jake'a Desaula - kosmicznego awanturnika, podróżującego z planety na planetę nawet w tych najgłębszych i najzimniejszych partiach galaktyki. Na swojej drodze napotyka wysoce zmechanizowaną stację kosmiczną, z której początkowo nie potrafi się wydostać. Aby opuścić cało ten złożony, wypełniony strażnikami kompleks, Jake będzie musiał zmierzyć się z licznymi demonami swojej przeszłości - oraz okiełznać swoją niezwykłą umiejętność dzielenia się na dwa fizyczne byty, aby poradzić sobie z jej zabezpieczeniami.
Pod względem mechaniki gra wpisuje się w ramy strzelaniny z elementami platformowymi - Jake od początku uzbrojony jest w energetyczny blaster, dzięki któremu pozbywa kolejnych stojących na jego drodze przeciwników i przeszkadzajek (weżyczki, latające drony) oraz plecak odrzutowy, dzięki któremu może wykonywać podwójne skoki pomocne w dostawaniu się na wyższe kondygnacje lub dalej położone platformy. Co jednak wyróżnia Fractured Soul od innych reprezentantów kanonu to rozdzielenie rozgrywki na dwa ekrany konsolki, między którymi Jake może się dynamicznie przełączać niczym w Chronos Twin. Pomimo bycia widocznymi na obu ekranach, przedstawione sekcje bazy różnią się między sobą szczegółami - w zależności od tego, czy poruszamy się po dolnym, czy po górnym ekranie, fizyczne ciało bohatera może wchodzić w interakcję z innymi elementami tła. Mogą to być np. oderwane od siebie segmenty drabiny, szereg położonych coraz wyżej platform czy blokujące przejście drzwi lub ściany, których poprawne ominięcie możliwe jest tylko poprzez zręczne manipulowanie w krótkich odstępach czasu akcją z jednego ekranu na drugi. Fractured Soul zawiera w sumie 20 poziomów opartych na pięciu różnych od siebie środowiskach: odwróconej grawitacji, wodzie, wietrze, mrozie oraz obrażeniach.
W 2014 r. gra doczekała się portu na PC za sprawą platform GOG, Desura oraz w późniejszym terminie - Steam.
Komentarze (0)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych