G.I. Joe - opis gry
G.I. Joe to action-platformer wyprodukowany przez japońskie studio KID (Kindle Imagine Develop) i wydana przez Taxan na konsolę Nintendo Entertainment System. Głównym designerem gry był Ken Lobb, który w następnych latach pracował m.in. przy klasykach Rare.
W grze możemy przejąć kontrolę nad pięcioma członkami z oddziału G.I. Joe, których zadaniem jest powstrzymać terrorystów z Cobry. W tym celu odwiedzą łącznie sześć miejscówek: dżunglę amazońską, Antarktydę, Nowy Jork, Góry Czarne i Saharę.
Każda z dostępnych tu postaci posiada jakąś swoją specjalizację, która może rzutować na zmagania. Na samym końcu ‘kampanii’ dochodzi jeszcze szósta, czyli Hawk. W przypadku każdego zadania do dyspozycji otrzymujemy trzech wojaków. Gameplay przypomina przeważnie gry typu run and gun, choć produkcja KID stawia czasami nieco większy nacisk na eksplorację. W trakcie zmagań możemy kolekcjonować różnego rodzaju dopałki podnoszące potencjał bojowy podopiecznego. Ikonki z gnatem zwiększają siłę, inne mogą uzupełnić amunicję, zregenerować zdrowie, albo dostarczyć chwilowej nietykalności. Część ‘usprawnień’ wcale nie znika po zakończeniu poziomu zostając z nami do zwieńczenia głównego wątku.
Poziomy podzielone są na trzy sekcje. Pierwsza to standardowa gra run and gun, gdzie naszym zadaniem jest dotrzeć do bazy nieprzyjaciela. W drugiej musimy podłożyć bomby mieszcząc się w wyznaczonym w czasie, a w trzeciej ścieramy się z dowódcą bazy odgrywającym rolę bossa. Uatrakcyjnieniem gatunkowej formuły jest obecność (w sumie trzech) pojazdów. Wszystkie postacie obecne w grze (dotyczy to zarówno jasnej i ciemnej strony mocy) powinny być znane fanom marki G.I. Joe.
Komentarze (3)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych