GRID: Autosport - opis gry
GRID: Autosport to gra wyścigowa wyprodukowana i wydana przez brytyjskie studio Codemasters na PC, PlayStation 3, Xboxa 360, urządzeniach mobilnych oraz Nintendo Switch. Autosport to kolejna odsłona serii, która uchodzi za duchowego spadkobiercę gier spod szyldu TOCA. Względem poprzedników, tytuł oferuje największą ilość zawartości w historii.
W GRID: Autosport twórcy, zgodnie z przedpremierowymi deklaracjami, postanowili skupić się przede wszystkim na wyścigach, spychając inne kwestie na dalszy plan, albo w ogóle z nich rezygnując (np. wątek fabularny). Gra oferuje pięć rodzajów wyścigów: Touring Car, Endurance, Open Wheel, Tuner i Street. Każdy z unikalnym dla siebie charakterem i każdy gwarantujący inne doznania. Po dokonaniu podstawowych wyborów kreujemy własny avatar, a potem wybieramy zespół, w jakim chcemy startować. Tu pojawia się jedna z większych zmian - nie zbieramy już więcej kasy na nowe samochody. Jeśli po sezonie znudzą nam się starty w jednej ekipie, w następnym wybieramy sobie inną. Zbieractwo ogranicza się jedynie do punktów doświadczenia odblokowujących nowe zawody.
Przebieg zmagań nie odbiega od schematu znanego z zawodów rozgrywanych w rzeczywistości. Przed wyścigiem możemy wziąć udział w treningu lub w kwalifikacjach, które potem decydują o pozycji startowej. W zależności od rodzaju wyścigu, o których wspominaliśmy wyżej, rywalizacja wygląda nieco inaczej. Gra oferuje największą ilość contentu w historii serii. Znajdziemy tu blisko osiemdziesiąt samochodów podzielonych na kilka kategorii oraz ponad dwadzieścia tras - częściowo fikcyjnych, częściowo prawdziwych. Ścigać będziemy się tu nie tylko na torach, które powinno być dobrze znane fanom sportów motorowych, ale także na ulicach kilku światowych metropolii.
Względem poprzednich odsłon Codemasters zmodyfikowało model jazdy, stawiając na większy realizm. Mimo to gra daje również sporo możliwości pozwalających wybrać ustawienia zgodne z naszym widzimisię - wpłynąć na sztuczną inteligencję rywali, poziom zniszczeń itd. Nie omieszkano też dodać opcji cofnięcia czasu w razie jakiejś wpadki. Oprócz zmagań singlowych do wyboru mamy również rozbudowane funkcje sieciowe. Gracze mogą tworzyć własne turnieje decydując o każdym niuansie, a ponadto brać udział w wyzwaniach udostępnianych regularnie przez producenta.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych