GRIS - opis gry
GRIS to dwuwymiarowa gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana przez Nomada Studio i wydana przez Devolver Digital. Tytuł ukazał się na komputerach, urządzeniach przenośnych oraz konsolach Nintendo Switch i PlayStation 4.
Produkcję hiszpańskiego Nomada Studio cechuje minimalistyczny styl narracji. W grze wcielamy się w młodą kobietę, którą w pierwszej scenie widzimy siedzącą na popękanej dłoni olbrzymiej statui. Gdy ta się w końcu rozpada bohaterka po dość długim locie trafia do usianego ruinami czarno-białego świata. Tak też zaczyna się jej podróż. Kontynuując swoją wędrówkę, będącą metaforą zmagania się ze smutkiem, wypełniać ona będzie otoczenie barwami.
Pod względem rozgrywki GRIS to dwuwymiarowa gra logiczno-zręcznościowa, przy czym zaznaczyć warto, że stopień trudności nie należy tu do wysokich. Podstawową zdolnością naszej podopiecznej jest skakanie, ale wraz z czasem dochodzi też kilka nowych. Lwia część zabawy sprowadza się do eksplorowania urzekającego świata i zbierania jasnych punktów przypominających gwiazdy, które następnie podążają za bohaterką. Jeśli uzbieramy ich wystarczająco dużo, będziemy mogli stworzyć przejście (np. most zawieszony nad rozpadliną) umożliwiające kontynuowanie wędrówki. Im dalej w las, tym więcej ‘gwiazdek’ należy znaleźć, dzięki czemu stwarzamy złożone konstelacje.
Z czasem rozgrywka zostaje nieco urozmaicona nowymi rozwiązaniami. Przede wszystkim są to nowe umiejętności poszerzające możliwości podopiecznej. Może ona uczynić swoją suknię cięższą, dzięki czemu niestraszny jej silny wiatr, wykonywać podwójny skok i śpiewać, czym potrafi ożywić świat wokół. Oprócz tego zdarzają się również (proste) walki.
GRIS nie jest grą długą. Całość można ukończyć z powodzeniem w ciągu około trzech godzin.
Komentarze (5)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych