Ghost Trick: Phantom Detective - opis gry
Ghost Trick: Phantom Detective to przygodówka stworzona przez Capcom i wydana na Nintendo DS w 2011 roku. Za grę odpowiedzialni są twórcy serii Phoenix Wright, w tym jej ojciec - Shu Takumi.
Gadający pies, snajper korzystający ze złotego shotguna, lampa pełniąca rolę naszego mentora, czy w końcu główny bohater, który jest trupem już w pierwszej scenie gry. Ghost Trick rto jedna z najbardziej oryginalnych gier jakie ukazały sie na DS-a. Sissel, bo tak zwie się nieszczęśnik, którego zwłoki widzimy na samym początku gry, nie jest zwykłym człowiekiem. Po śmierci obdarowany zostaje nadnaturalną mocą, dzięki której jego dusza może przejmować kontrolę nad martwymi przedmiotami. Będąc świadomym swoich nowych zdolności, paranormalny detektyw postanawia odszukać mordercę i rozwikłać tajemnicę swojej śmierci. Musi jednak zrobić to przed wschodem słońca, a biorąc pod uwagę fakt, że skutkiem ubocznym "zmartwychwstania" jest utrata pamięci, będzie to arcytrudne zadanie.
Tak jak w poprzednich produkcjach Takumiego, i tutaj nie zabraknie stylizowanej na staroszkolną oprawy, genialnie wykreowanych postaci owianych aurą tajemniczości oraz ogromnej dawki specyficznego humoru. Oglądając w ruchu mistrzowsko animowane sprite’y można dojść do wniosku, że jest to jedna z najlepiej wyglądających gier na DS-a. Sama rozgrywka jest genialna w swojej prostocie. Sissel po przełączeniu w tryb Ghost może przemieszczać się pomiędzy znajdującymi się w bliskim zasięgu przedmiotami. W takim momencie czas staje w miejscu, pozwalając nam wybrać swobodnie kierunek, w którym chcemy podążać. Sęk w tym, że chcąc wejść w interakcję z otaczającymi nas przedmiotami (opcja Trick), musimy wrócić do standardowego trybu działania, w którym kluczem do sukcesu jest wykonywanie właściwych czynności w odpowiedniej kolejności i momencie.
Pomoże nam to nie tylko zdobyć potrzebne do dalszego śledztwa wskazówki, ale i uratować życie wielu osobom. I tu na scenę wchodzi kolejny element gry: możliwość cofania czasu. Śmierci napotkanych bohaterów możemy uniknąć "przewijając taśmę" do momentu na 4 minuty przed ich zgonem. Tylko od właściwych wyborów i odpowiedniego kombinowania z przedmiotami zależy, czy uda nam się zmienić bieg historii, czy też będziemy musieli zacząć wszystko od nowa. Podczas przygody skorzystamy z licznych wskazówek (zwykle są to rozważania naszego bohatera), pojawiających się na ekranie w postaci komiksowych dymków. W miarę postępów w grze okaże się nawet, że możemy nawiązać kontakt z niektórymi żywymi osobnikami, a pomiędzy poszczególnymi lokacjami przemieszczać się za pomocą linii telefonicznych. Gra ma jednak bardzo liniowy charakter i zawsze jest tylko jedna droga do celu. nadrabia to jednak znakomitym scenariuszem.
Komentarze (9)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych