Ghost of a Tale

Ghost of a Tale

7,5
10 oceny

Ocena wg platformy:

NS -
PC 8.0
PS4 6.8
XONE -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
SeithCG
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
13.03.2018
Europa:
13.03.2018
Producent:
SeithCG
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Premiery
Świat:
13.03.2018
Europa:
13.03.2018

Ghost of a Tale - opis gry

Ghost of a Tale to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez studio SeithCG. Tytuł ukazał się najpierw na komputerach, a później trafił też na konsole PS4, Xbox One i Switch.

Akcja rozgrywa się w fantastycznym świecie zamieszkanym przez antropomorficzne zwierzęta. Został on znacząco przetrzebiony, gdy kilkaset lat wcześniej niespodziewanie pojawiła się tajemnicza kula zielonego ognia, która zabiła wielu mieszkańców krainy i przywraca do życia umarłych, z których tworzy własną armię. W wyniku wielkiej wojny myszy tracą swoją pozycję, a zyskują szczury, którym udało się w końcu pokonać wroga.

Dalsza część tekstu pod wideo

Głównym bohaterem jest Tilo, mysz, która zostaje wtrącona do lochów przez szczury. Musi on zeń uciec. Nie będzie to jednak takie proste, gdyż nie jest on pod żadnym względem wielkim wojownikiem. Z rozmaitymi wyzwaniami będzie on musiał sobie radzić sprytem.

Wspomniana słabość głównego bohatera ma znaczące przełożenie na rozgrywkę. Nasz podopieczny bowiem zupełnie nie potrafi walczyć. Spotykanych na drodze przeciwników musi on przede wszystkim unikać. O stopniu zaalarmowania nieprzyjaciół informuje specjalny wskaźnik. A jeśli zdarzy się, że ktoś zauważy Tilo, wówczas należy odnaleźć dobrą kryjówkę lub np. użyć przedmiotu, by odwrócić uwagę ścigającego.

W grze, jak wspomniano, nie ma walki, lecz Tilo nie jest całkowicie bezbronny. W pewnych sytuacjach jest on w stanie skorzystać z przedmiotów, które mogą ogłuszyć adwersarzy. W niektórych sytuacjach jest to wręcz obowiązkowe, gdyż przeciwnicy noszą w kieszeniach np. klucze otwierające zamknięte przejścia.

Co warto dodać, pomimo braku walki w grze zaimplementowano system rozwoju. Nasz podopieczny z czasem gromadzi doświadczenie pozwalające mu usprawniać umiejętności, w tym zwiększać ilość staminy.

Oprócz skradania i eliminowania nieprzyjaciół z ukrycia w grze nie brakuje też np. interakcji z NPC-ami. Te przybierają nierzadko formę pojedynków na słowa, dzięki którym -- jeśli dobrze je rozegramy -- można pozyskiwać przydatne informacje. 

Wideo - Ghost of a Tale

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper