GoldenEye 007 (2010) - opis gry
GoldenEye 007 to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez Eurocom i wydana przez Activision. Tytuł ukazał się pierwotnie na Wii oraz NDS-a, a później jego remaster zasilił również bibliotekę PlayStation 3 oraz Xboxa 360. Produkcja Eurocom bazuje na grze Rare z 1997 roku.
Główne założenia fabularne nie uległy zmianie od czasów kultowego pierwowzoru. Agent 007 próbuje się tu uporać z pewnym rosyjskim generałem, który zamierza terroryzować świat tytułową bronią. Scenariusz został jednak zmodyfikowany, dzięki czemu gra wprowadza sporo nowych atrakcji nieznanych fanom filmu i produkcji Rare.
GoldenEye 007 to bardziej reboot niż remake klasyka z ‘97 roku. Gra Eurocom udoskonala gameplay pierwowzoru i dorzuca od siebie zupełnie nowe elementy. Do wyboru mamy dwa główne warianty zabawy: fabularny singiel i multiplayer. Ten pierwszy podzielony jest na misje, podczas których odwiedzamy miejscówki pod różnymi szerokościami geograficznymi. Twórcy dają nam sporą swobodę w sposobie działania. Przez kolejne poziomy możemy się przedzierać robiąc zadymę lub eliminując nieprzyjaciół po cichu, choć ogólnie bardziej zalecana jest ta druga opcja. Kampania często sięga po sztuczki znane chociażby z serii Call of Duty, przez co często mamy do czynienia z efektownymi filmowymi sekwencjami. James Bond, któremu wizerunku użyczył tym razem Daniel Craig (a nie Pierce Brosnan), czasami kieruje również pojazdami, np. czołgiem. Wówczas wydarzenia obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby.
Tryb multiplayer umożliwia grę przez sieć ośmiu osobom jednocześnie (na NDS sześciu). Do wyboru mamy osiem trybów. Conflict i Team Conflict to standardowe deathmatche, w Golden Gun próbujemy zdobyć złoty pistolet i zabić nim oponentów (za fraga otrzymujemy wówczas pięć punktów), w Black Blox ochraniamy lub próbujemy zniszczyć czarną skrzynkę, w Goldeneye hackujemy terminale, natomiast w Heroes jedna postać dostaje status ‘bohatera’ i za jej zabicie otrzymujemy więcej punktów. Pozostałe trzy tryby są ukryte. Wraz z postępami w multi zgarniamy punkty doświadczenia, a te pozwalają wbijać na wyższe poziomy. Osiągnięcie konkretnych pułapów odblokowuje bonusy jak wspomniane tryby, bronie czy gadżety.
Komentarze (4)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych